liberobleier Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 gutten min på 16 mnd snublet over dørstokken og brakk hjørnet av fortanna for litt siden, noen der ute som har vært borti det samme? Er det noe å gjøre med det eller må det bare være slik? å ta han med til tannlegen vet jeg blir helt umulig da vi ikke får lov å røre munnen hans. Tanna er foreløpig ikke blå, han sover akkurat nå så jeg skal sjekke på nytt når han våkner. Håper bare at ikke fallet og den ødelagte tanna kan skade den andre som skal komme under
tingeling78 Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 hei, jenta vår gjorde det samme da hun var ca 16 mnd. Hun falt mot trappetrinnet. Gråt ikke, så vi så det ikke med det samme. Siden hun ikke gråt regnet vi med at nerver osv var i orden, men tannen var skarp og jeg ville ikke at hun skulle skjære seg på den. (leppe/tunge) Tok henne med til tannlegen som slipte tannen med litt sandpapir. Hun skrek med vidåpen munn, så tannlegen fikk god tilgang;) Tok bare et par sekunder.
Gjest Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Min nest eldste datter fikk "plutselig" en blå fortann da hun var 6 år uten at hun kunne huske å ha slått den. I følge tannlegen var det fordi den blødde på innsiden. Siden hun var så gammel var det ikke fare for at tannen under ble skadet siden den var "ferdiglaget". Hadde det derimor skjedd mens tannen ble laget kunne den blivende tannen ha blitt skadet. Så jeg ville absolutt tatt med ungen til tannlegen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå