Gå til innhold

Noen i uke 30 som kjenner litt lite liv?


bonatoti

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Dette er første graviditeten min og jeg vet ikke helt hva jeg skal kjenne.. er i uke 30 nå, og føler den sprudlende babyen i magen har avtatt litt??? Flere som har det sånn?

 

Kjenner fortsatt liv daglig...men det er liksom tregere nå, og kjenner ikke så tydelige spark som de forutgående uker.. Er det fordi det begynner å bli trangt i magen og babyen har mindre plass å bevege seg på?

 

Håper på noen svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen,

 

Jeg synes det varierer litt, men for en uke eller to tilbake syntes jeg det var lite liv, det var liv der flere ganger i løpet av dagen, men jeg kjente ikke sparkene slik jeg ønsket. For noen dager/en uke sidem skjedde det liksom en endring. Som om barnet har snudd seg litt, byttet stilling eller er blitt større, for nå synes jeg den romsterer støtt med kraftige spark som synes godt utenpå magen. Det har begynt å presse på ribbbeina nå. Jeg er straks i uke 32.

 

Så jeg tror ikke den har blitt for stor, at det er derfor, men kanskje den bare ligger litt annerledes, sparker inn mot ryggen eller i morkaka, avhengig hvor denne ligger. Snakket med en nesten fødende kvinne her om dagen og spurte om spark da, for da sparket ikke min noe særlig, og ja, den sparket noe voldsomt.

 

Så kanskje den bare har noen late dager eller at det er mer plass der inne å boltre seg på nå. Jeg synes også den er mer aktiv når jeg tar det litt med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nå i uke 33:) Merkbart mindre liv, men det er fordi den nå ligger me rumpa opp og sparker som oftest inn i ryggen:) kjenner du presset ned i blæra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner liv daglig, men har aldri hatt massevis av liv. Jeg tror det er normalt med både rolige og livlige babyer gjennom hele svangerskapet, så lenge man kjenner bevegelse hver dag er vel alt som det skal?

 

Jeg har også tenkt litt på dette, men så lenge jeg kjenner henne der inne noen ganger iløpet av dagen prøver jeg å ikke bekymre meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to dager siden sluttet jeg å kjenne de "store bølgende" bevegelsene, i stedet er det veldig små bevegelser ("krying og krafsing") - men de er like hyppige og med samme døgnrytme som før. Antar ungen har snudd seg så den ligger vendt innover i stedet for utover - hodet er iallfall fremdeles ned, med mindre den hikker med tærne... Og så har den nok mindre plass ja.

 

Så lenge du kjenner liv omtrent like ofte som før, tror jeg ikke du trenger bekymre deg. Husk at bevegelse ikke nødvendigvis betyr det du mener er tydelig sparking, hvis ungen sparker innover så kjennes det mindre enn hvis den sparker rett ut mot mageskinnet og hendene dine. Ring jordmor eller lege og spør dersom du er i tvil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...