Gå til innhold

Våkner av vonde sammentrekninger?


KathrineHilde

Anbefalte innlegg

Hei jeg har termin 21.januar. I går kveld syntes jeg at de vanlige kynnerne jeg har hatt siden uke 17 begynte å jobbe mye hardere, og følte mye nedpress. Jeg gikk å la meg og tenkte ikke mer over det helt til jeg plutselig våknet av at jeg skrek for det gjorde så vondt. Jeg hadde et par vonde sammentrekninger til som bygde seg opp og slapp, men så kunne jeg få sove etterhvert igjen. Men så våknet jeg igjen til det samme. Nå har det ikke vært flere sammentrekninger bortsett fra kynnerne som jobber hardere enn noensinne. Er det flere som har våknet opp av liknende smerter eller vært ute for det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke hatt det sån selv, men hørt om andre som har. Høres ut som det som kalles maserier spør du meg, for kynnere skal jo normalt ikke være vonde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noe sånnt var det, jeg ringte føden og spurte jordmora. Hun mente det var modningsrier og at fødselen kunne kanskje skje i løpet av et par dager, men det kan jo også gå lengere. *Håpefull og spent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har også terming 21. januar forresten! Hadde 2 netter der jeg våknet for et par netter siden. Tenkte NÅ er det i gang. Men så stoppet det opp.. Har ikke kjent noe siden, men regner med at det er maserier/modningsrier som forteller meg at SNART kommer lillemann:) Har nå hyppige kynnere som ikke er direkte smertefulle, men veldig ubehaglige hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maserier.... stod opp kl 05:00 i natt av samme årsak. Begynner de å bli regelmessige og påfallende sterker - så går de over til å bli rier. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har hatt rier i 2 døgn, men ikke regelmessige. Var på sykehuset og ble målt, det var sterke rier. Men ble hjemsendt da de ikke var regelmessige. Har nesten ikke sove på 2 døgn nå, og forstår ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom en fødsel hvis dette fortsetter. Har et barn fra før, fødselen da gikk greit, riene begynte og fødselsforløpet gikk etter boken. Trodde at det skulle gå raskere med nr. 2, men den gang ei. Er så sliten og lei, tror både jeg og barnet hadde hatt godt av å bli satt igang. Men slik jeg forstår det må man da være på overtid ( har termin i morgen), eller så må det være komplikasjoner. Håper bare det skjer noe snart, ellers møter jeg "veggen". Ønsker alle lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er modningsrier, og de er effektive som fy. Jeg har termin 22. januar og mine begynte lillejulaften, og jeg var inne til sjekk for sikkerhetsskyld. Da fant de ingen modning eller åpning. 12 dager senere (med disse dusteriene hver natt) er jeg tilbake på sjekk og der var det full modning og litt åpning og legen sa hun venta å se meg igjen til helga. o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med deg?

Jeg har også termin 21.1, menstermin 16.1., og jeg kjenner overhodet ingenting av det dere beskriver- ingen vonde kynnere, ikke engang ubehagelige, absolutt ingen tegn til nedpress eller at noe som helst er på gang der nede. Sover som en stein om natta. Det samme skjedde meg sist, gikk to uker over tida før jeg ble igangsatt, noe som endte i et fire dager langt mareritt og ks til slutt. Kroppen fikk aldri egne rier. Misunner dere som fungerer som dere skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...