Gå til innhold

datteren min på 6 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

greide nesten ikke lukke opp øynene imorges fordi hun hadde så mye "søvn",værk eller puss !Det var størknet utenpå så jeg måtte ta det bort og inni øyekroken var det mere vått..Hun har vær "forkjølet i 2 uker nå å jeg har måttet bruke saltvann i nesen fordi hun har vært så tett..

Bør je gringe lege?

Hjelper det hvis jeg drypper morsmelk?

Hva annet bør jeg gjøre?

Hun virker i fin form og ligger og smiler å ler og det var ikke grønn i øynene ,bare gult

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drypp på morsmelk. Dette høres ut som øyekatarr. Morsmelk hjelper . Ring likevel til legevakta og spør, for det høres litt ungt ut å få øyekatarr. Kan hende hun skal ha noen øyedråper i tillegg. (morsmelk er fantastisk mot øyekatarr og tett babynese,men mange leger fnyser av det:) )

Skrevet

sikker på at det ikke er øye katarr?

min datter har hatt det to ganger. og hver gang har hun våknet med øynene sammenklistret..

glemmer ikke da hun var to år og hadde dette. våknet opp med begge øynene sammenklistret.. visste jo ikke hva som foregikk stakkars.. prøvde å se seg rundt helt fortvilet i senga der hun satt.. men så nok bare svart.. hehe.. uff a meg.

og morsmelk hjelper masse.. bruk det..

det gjorde jeg på minstemann her når han fikk det.. ble borte nesten med en gang da..:D

Skrevet

Dette er nok øyekatarr ja. Og det smitter veldig... Ikke alle leger gir noe for det, men jeg har brukt å få både salve og dråper når en av mine har det. På apoteket får du også kjøpt noen øyedråper som hjelper for å få renset litt i alle fall, drop-it eller hva de heter. (eller var det for nesen??) Spør på apoteket du! Er ikke sikkert du kommer inn på legevakta i dag, men kanskje du må vente til fastlegen har åpent i morgen.

Skrevet

Så lenge øynene ikke er veldig røde og det virker smertefullt, behøves neppe lege. Vask med lunket vann og tørk bort guffa etter hvert.

Det med å dryppe morsmelk er et velkjent kjerringråd, men jeg vet ikke om jeg ville anbefalt det. Har hørt fra flere leger, også øyeleger, at det frarådes. Fordi morsmelken er søt og lunken og dermed en ypperlig grobunn for flere bakterier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...