Gå til innhold

Hvordan få av babybæsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vasket klærne til gutten min som er 2,5 mnd. Han har en del vondt i magen og det skjer ofte at han bæsjer igjennom bleiene slik at det kommer på klærne. Har prøvdt zalo, flekkfjerner, lagt di i vann en stund før jeg har vasket dem og ulike vaskemiddler på 60 grader vask, men flekkene vil ikke gå av. Viser kjempe godt at det er gul eller grønn bæsjeflekk på ryggen selv om de lukter rent. Er ikke mye fint.

Hvordan gjør dere det???? Hvor mange grader vasker dere de på?

Har ikke lyst til å kaste klærne siden det er på så mange klær og de er ganske så fine. Men syns det er flaut å ta på han klær med bæsjeflekk.

Mvh førstegangsmamma..hehe, måtte jo være det=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får berre bruke dei kleda uansett. For skitt går ikkje vekk. Eller du kan bruke ein gamal oppvaskekost og skure vekk skitten med ein gang. Det går ein del vekk, men ikkje rekn med at du får alt vekk. Men, slik er det med barneklær. Ein kan ikkje heller drive å kaste fekk babykleda berre det har kome litt skittflekker på kleda. Blir fort dyrt i lenga da ja...... Berre pass på å skifte skittbleia med ein gang.

Skrevet

okei. Det visste jeg ikke. Trodde bare at det var jeg som ikke fikk vekk flekkene, men da får jeg trøste meg med det. Prøver å skifte så fort jeg merker han bæsjer, men ikke så lett når han sitter i vippestolen, ligger i vogna o.l.

Men det var jammen smart det med oppvask-kosten, skal prøve det=)

Skrevet

Skyll av det som kan skylles av og legg klærne i bløt med en gang og vask det så raskt som mulig i vaskemaskinen. Hvis det ikke blir rent da, så har jeg pleid å spraye på biotex flekkfjerner (mens klesplagget fortsatt er vått) og la det virke litt, og hvis flekken syns godt, så har jeg sprayet på flere ganger (og latt det virke en stund mellom hver gang) og så vasket det i maskinen igjen til slutt. Da har flekken stort sett alltid forsvunnet til slutt. Hvis klærne først har tørket, så er det vanskeligere å få av flekkene, men hvis du har flaks, så kan du få dem bort ved å spraye på flekkfjerner nok ganger da også. Denne metoden fungerer selvfølgelig ikke på ull, der har jeg ingen gode triks.

Skrevet

Jeg får det bort med zalo, gnikker det på så tidlig som mulig og lar det ligge over natta før jeg vasker klærne. Men tror trikset er å gnu/gnikke det skikkelig inn på flekken. Ening ikke noe særlig å bruke klær med bærsj flekker, det hadde ikke jeg gjort.

Skrevet

hmmmm... Har ikke problemer med det i det hele tatt jeg... og jeg har en gutt som har bæsja mye på klær... Bruker nøytral vaskemiddel.

Her om dagen fant jeg igjen en ullbody med bæsj på som jeg hadde glemt å vaske (hadde sikkert ligget med bæsj i 1 uke... kremt....), så var redd den var ødelagt. Men neida. Kjørte den på 40 graders ullvask med milo, og det er ikke merke etter hvor bæsjen var i det hele tatt! DA ble jeg ganske så overrasket!

Ellers skal det finnes en sånn galle-såpe til ull som visstnok skal være ganske bra.

Er enig i at det ikke er særlig fint med klær med bæsje-flekker. Men bruk de klærne når dere bare skal være hjemme. Da gjør det jo ingenting om de er litt flekkete. Så "sparer" du de andre klærne til "fint" ;)

Vi arvet en del klær til Lillegutt, og noen av dem var med "ferdige" bæsjeflekker på. De brukte jeg ikke mye, syntes ikke det var så koselig akkurat.. Men hadde de i reserve hvis jeg ikke hadde fått vasket de andre klærne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...