Gå til innhold

5cm åpning, men ingenting skjer:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått med fem cm åpning i to uker, har mye vonde kynnere og periodevis rier, men det blir liksom ikke noe mer.. Slimproppen gitt for over en uke siden og jeg er så lei! Har ikke termin før om to uker, men er liksom så klar for at noe skal skje, siden det har vært tegn på at ting er i gang. Men nå har det roet seg veldig og det ser ikke ut som om noen har tenkt seg ut med det første:(

Måtte bare klage litt;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

går det an også? Skjønner godt at du er litt deppa da.....trodde virkelig man var godt i fødsel med 5 cm........

Skrevet

det har jeg ikke hørt om før, ved 4 cm er man jo i aktiv fødsel. Sikker på at du ikke skal ha riestimulerende?

Skrevet

den lille i magen ligger så høyt at det ble ikke stimulert til å komme mer i gang i følge jordmor, men for min del så syns jeg godt de kunne gjort noe for å få ting i gang...

Skrevet

Ja hvis de mener det så må du jo bli satt i gang. Eller i gang er du jo men, du må jo få noe så fødselen kommer skikkelig i gang. Skal du gå sånn bare uten å føde da? Du må jo til slutt få noe hvis det ikke endrer seg!

Skrevet

Min tante gikk med 4-5 cm åpning i 2 uker, og ble satt igang på termin.

Fødselen gikk raskt og greit:-)

Bare tenk på at du allerede er halvveis, og hopp i senga med gubben;-)

Skrevet

Æsj... og jeg som går med 2 cm åpning og håper at noe skjer snart...! Huff, du må være fryktelig frustrert!!

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Man er ikke i aktiv fødsel før man er 6cm. De sier at nummer 3 er luringen. Slik var det vertfall for meg. Ingenting stemte den 3 gangen. Slimproppen gikk, jeg åpnet meg flere cm og jeg ble lagt inn med rier. Men neida...de dabbet av og ble sendt hjem igjen. For en nedtur...Ble satt igang 2uker seinere...puh

Skrevet

Slik gikk jeg også i forje svangerskap..

Jeg hadde 3 cm åpning i uke 33. På kontroll i uke 39 hadde jeg 5-6 cm åpning og ingen rier. Ingen vet hvor lenge jeg gikk med så stor åpning, men jm mener at det trolig har åpnet seg sakte men sikkert i løpet av ukene fra jeg hadde 3 cm.

Hos meg ønsket de ikke å sette i gang fødsel så lenge babyen hadde det fint. Heldigvis begynte riene 2 døgn etter at jeg fikk vite at jeg hadde 5-6 cm åpning.

Slitsomt å gå slik, men trøsten er at man er jo nesten i mål når riene begynner for alvor. ;-)

Lykke til!

Skrevet

Ei venninne av meg hade det slik med siste ungen. Hadde rier men stoppet opp. ble hjemsendt og gikk slik noen uker. Da det startet igjen var det over på 2-3timer. Skjønner godt at du er lei. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...