Gå til innhold

Vil dere dele handlelista deres med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som pleier å handle inn mat for en hel uke om gangen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike spørsmål forundrer meg like mye hver gang jeg ser dem, for en handler da ikke inn spesielle ting selv om en handler inn bare en gang i uka, en samler jo bare opp slik at en kjøper inn det en bruker i løpet av uka på en dag i stedet for å dele det opp. Du tar jo bare handlelistene dine for hver dag i uka og og handler alt på en dag.

Om du ikke bruker handleliste nå så er det jo bare å skrive ned det du kjøper i løpet av ei uke og så har du stort sett handleliste klar for neste uke. Da kan du bare justere i forhold til variasjon av middag osv.

Skrevet

Jeg spurte etter handlelister - ikke frekkheter!

Til dere andre: Grunnen til at jeg spør er fordi jeg trenger inspirasjon:o)

Skrevet

Frekkhet? Men det å handle en gang i uka er jo rett og slett å kjøpe inn det man gjør ellers, bare at man samler det på færre handleturer.

Skrevet

Hør her lille venn!

Jeg er ute etter INSPIRASON - ikke hjelp til å handle! Synes ofte det jeg selv handler blir litt kjedelig. Jeg forstår GODT hva DU mener, men DU misforstår!

Skrevet

Det var da virkelig ikke frekt, og er det inspirasjon du trenger kan du jo spørre etter meny istedet. Vi har notert litt i dag, side vi skal handle middag for fem dager i morgen og bruke opp litt rester fra jul. Skriver menyen først, siden vi har masse av det liggende:

Man. Kalkun, rosenkål, sprøstekt fenalår og mos av kålrot, fenikkel og potet

Tirs. Fullkornspasta med saus av creme fraish, spekemat, brokkolibuketter, sennep og grønn selskapserter

Ons. Sprøstekt sefilet med ris, chillisaus og brokolli/squash

Tors. Wok av laks, brokolli, paprika, squash, løk, østersaus og fullkornsnudler med hvitløk og ingefær.

Fre. Pitabrød med fiskekaker, råkost og saus av rømmekolle, chillisaus, sukker, salt, sitron og litt sennep.

Handleliste (limt inn og litt rotete)

Hverdagspålegg/brød - kaviar, leverpostei, egg, 5 brød, pitabrød

Grønnsaker/fruks: gulrot, løk, hvitløk, brokkoli, sqaush, paprika, epler, banan, pære

Protein: fiskekaker, ørretfilet, økonomipakke kyllingfilet

Tørrvarer: 1 brett hermetisk tomat, mais, hønsebuljong, svarte linser, kikerter, bleierx5, tørkerull, folie, sammalt mel, havregrynx4, mandler, rosin,

Melk: ekstra lettmelkx4, rømmekollex4,

Skrevet

hvis oktaviastar var frekk og misforsto, så må jeg si at da misforsto jeg også spm ditt. Synes ikke svaret hennes var frekt i det hele tatt. Bare informativt hvordan man selv kan gjøre det på lettest mulig måte. Svaret ditt til henne derimot................

Skrevet

Hør nå her lille blåbærmor!!! :)

Skrevet

Hmmmm... det går ikke å si "erteposemor", var ikke helt samme svungen over det:-)))

Da må jeg finne på noe annet å kalle deg.

OK! Her er det: " Hør her lille ert!" :-)))

Følte du presset nå?

He he

Skrevet

Dopapir og tørkepapir

Bleier

Brød,kjøper til hele uka og fryser ned

Diverse pålegg

Grønnsaker og frukt

Melk

Rengjøringsmidler,sjekker hva det er lite av før jeg handler

Godteri til helga+ brus

Diverse tørrvarer som det er lite av

Så handler jeg det som trengs til middagene,skriver menyliste før jeg handler

Er som regel innom en gang til for og kjøpe mer melk og grønnsaker

Skrevet

Vil tro de færreste lager en detaljert handleliste for hva de kjøper inn for en uke, det blir jo mer generelt de tingene man "må" ha og så tar man de mer spesielle tingene ut fra hva man finner/får lyst på/er på tilbud f.eks i butikken den dagen man handler og da vil det være fint lite INSPIRASJON å hente ut av en slik liste.

Ønsker du inspirasjon til ny mat er det da bedre å spørre hva folk spiser til middag i løpet av en uke, hva slags pålegg de bruker, om de har gode matretter å anbefale osv

Skrevet

Dette er akkurat det jeg mener med at en vanlig ukes handleliste ikke er så voldsomt inspirerende. *ler*

Sånn gjør vi det også kristianna når vi holder oss til ukeshandel. :-)

Skrevet

Er det noe rart det er krig i verden, lille venn? :-D

Skrevet

Det var ikke en elementær kommentar - det var en sannhet!!!!!

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

Det lurer jeg også på...for vi handler jo annenhver dag...glemmer alltid noe!

Trenger også inspirasjon, eier ikke fantasi på matfronten og føler jeg lager det samme til middag hele tiden......blir jo drittlei all mat

Skrevet

For hele uka:

Tre brød og grove rundstykker

To juice og melk

Agurk,tomat,paprika,løk,hvitløk,mais,oliven

Grønnsaker feks kålrot,hodekål,brokkoli,sopp,asparges

Kylling stor pk

Fisk feks laks fileter

Kjøtt feks en stor bit entrecote eller annet rødt kjøtt

Pasta, ris , poteter

Olje

Krydder

Pålegg,leverpostei,egg,kjøttpålegg,ost

Dopapir,tørkeruller

Div vaskemidler

Ser over skapene hva vi trenger til sauser,baking osv..

Skrevet

5 liter melk

3 liter juice

3 brød

smør

pålegg

egg

mel

frukt

grønnsaker

4 middager (har fisk i fryseren)

vaskemiddler

snop

Lista er som regel ikke så mye mer detaljert med mindre vi mangler noe spessielt som sukker eller fyrstikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...