Hemningsløs ツ Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Hei! Mitt barn på 10 måneder begynner i barnehage nå, og jeg lurer litt på hva jeg burde ta med? Skal kjøpe barnehage-bag/sekk til han iløpet av uken. Det jeg har tenkt å legge i bagen/sekken hittil er; - Et eller to par tjukke trysilsokker med anti-skli. - En eller to ullbodyer, og ullstilongser. Hva burde jeg ha der? Han er jo enda litt liten, så han er jo ikke akkurat ute og leker, heller. Jeg har tatt det så høytidelig at han har kun reima, hørt det er veldig god kvalitet og er hittil strålende fornøyd. Også en favoritt hos barnehagepersonalet? Burde jeg kjøpe ekstra innesko til han? Han har nå noen i str 20, men de er litt for store. Hvor finner jeg mindre? Er litt nervøs, spent og slik nå altså!
Gjest leokameleon Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Hei, huff jeg vegrer meg litt for å si dette da jeg ikke vil gi deg dårlig samvittighet, men ut i fra utstyrslisten høres det ikke akkurat ut som at du/dere har spesielt dårlig råd... - hvorfor ikke heller være hjemme med den lille litt til? Jeg blir alltid så lei meg når jeg hører om så små barn som må gå i barnehage. Samtidig vet jeg det er fort å tro at man ikke klarer å ha litt mindre penger å rutte med i en periode. Du dere har sikkert overveiende grunner til å sende et så lite barn i barnehagen, men til dere andre er mitt råd å virkelig studere familiens økonomi før man tar et slikt valg.
ღBellღ&gulletღ Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 - Hos oss får de kun 1 måltid, så vi må ha med matboks med mat til sistemåltid, - Alle barna drikker vann uten om hvoedmåltidet og alle har derfor en vannflaske såenes i banehagen. - Til tøffler/innesko bruker min sønn noen skinntøffler uten stiv såle fåes kjøpr på brio lekebutikker, babyshop osv -Bleier må vi ha, resten kremer osv holder barnehagen untatt solkrem om sommeren det har vi med. -Vi har egen skiftekurv inne på stellerommet, med 2 boyer, 2 stømpebukser, 1-2 bukser 2 gensere osv barnehagepersonalet er flinke til å si ifra hvis det mangler noe. Husk og merke alt tøy!
meg & to små vampyrer Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Ja, du må merke alt tøyet. Ekstra skift av alt er egentlig greit. Bleier Matboks. Smokk om han bruker det. Går han selv? Om ikke, så tror jeg ett par sko holder.
Gjest Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Evt vogn til å sove i:) leokameleon; hvordan i alle dager får du til at hun skal ha penger nok til å ha barnet hjemme lenger med tanke på utstyrslisten? Skjønner godt du kviet deg for å si noe, du burde faktisk holdt munn.
Nå da? Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Vår lille begynte også da han var ti mnd. Det har gått veldig fint med vår gutt. Det vi har i sekken er skifteklær, to ullbodyer og to ullstrømpebukser . Smekker og smokker. Sokker med antiskli. Til innebruk i bhg har vi skinntøfler, slike myke som han holder seg varm av. Bleier trengs... TIl utebruk har vi også gått for Reimaklær i dress, luer og votter. Gode vintersko. Til soving, de sover mest ute, har han ulldress, tynn ullue, tynne ullvotter og ullsokker. Han sover i pose. Lykke til, det kommer til å gå så bra så!
sol2002 Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 Minstejenta vår var 10 mnd når hun begynte i barnehagen og jeg har ikke angret enn dag, deet har fungert helt topp, nå sover hun som en stein hver natt, før våknet hun hver 3/4 time. I barnhagen vi bruker så spiser de alle måltider der, så vi trenger ikke ha noe med (har nan, grøt, middagsglass i barnehagen). Vi har dress, regntøy, sovepose, vogn i barnehgaen, i tillegg till 2 body(ull), 2 strømpebukser, bukse/genser, flessesett og sokker, har skinntøffler som hun kan ha på seg inne. Hadde dunsokker som hun brukte ute før jul, men har fått seg viking goretex sko til jul så de kommer hun til å ha på seg ute nå. Reima har jeg ikke kjøpt til mini, har hatt noe reima men det er arvet. Husker jeg gikk å kjøpte ting som skulle være så flott og bra til eldste, og det kommer jeg ikke til å gjøre nå for det som jeg opplevde var at feks regntøy som skulle være så bra var bare noe dritt, greit det holdt tett mot regnet, men det var så tett at ungen ble helt klam og dermed vått under. Så et lite råd er at det er ikke alltid ting er bra selv om det er dyrt og flott. Lykke til med barnehagestarten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå