nordlyset Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Hatt en del vonde kynnere i dag.Hatt kynnere hele tiden,men ikke som disse. Pluss vil ha litt fortgang på ting nå,så samboeren fikk seg sex både i går natt og denne natten. Nå er jeg oppe med noen tak som river i magen og ryggen.Er ikke så regelmessig enda.Men kjenner at dem er sterkere enn hva dem har vært tidligere.Og kjenner at det er litt nedpress. Så får nu se om man får seg litt søvn og om det kanskje skjer noe etter hvert nå.Men tviler det skjer noe i natt.Er førstegangs så. Men er nu godt at bæggen er pakket og det ikke er så langt til sykehuset.
Termin 080110 Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Samme her... la meg 00:30 og våknet 01:00. Sto opp 02, har dusjet og gjort meg klar i tilfelle.. for maken til mens-smerter da! Har ikke hatt noe sånt siden jeg faktisk hadde mensen, hihi. (har som regel veldig sterke som gjør meg sengeliggende) Aner jo ikke om dette har med fødsel å gjøre, men noe er det hvertfall som gjør at jeg våkner og ikke kan sove igjen. Om ikke annet må det være en god posjon modning. Har heller ikke vært helt regelmessig her, men har vært ca med 10-15 min mellomrom. Har kjent på det siden ca kl 21 i kveld. (i går kveld heter det vel nå) Men nå er det ganske mye sterkere. Dog ikke noe hyppigere. Så kanskje maserier. Blir en trivelig natt sikkert... Prøver å legge meg litt på sofaen jeg. Med tisselaken under - hehe.
Termin 080110 Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Jeg ser at det har kommet 8 svar, men får ikke frem mer enn 3.. siste jeg ser er nordnyma sitt innlegg om å holde oppdatert. Jeg skrev et svar, men klarer ikke se at det har kommet enda jeg oppdaterer og oppdaterer. Tror kanskje mine innlegg har kommet flere ganger nå, pga at alt henger seg bare. Men får ikke sjekket det heller!! Beklager om det blir mye dobbelt her nå. Åååå... arg...også er jeg så spent på svarene på denne tråden!! Au da... nytt tak her nå....*dåååååån*.....
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Har også svart, men tror nok mitt innlegg er der 3 ganger, for før jeg skrev var det 5 innlegg, hvor 080110 sitt innlegg sto reg. sist, men jeg fikk også opp bare 3 hvor nordnyma sitt innlegg var det siste.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Nå ser det iallefall ut til at det har blitt normalt her igjen. Så, hvordan går det? Kommer riene ofte?
Termin 080110 Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 Jeg fant en sånn rieteller på nett og har sitte rett opp og ned og ført opp, og da ser jeg nå etter 1 time at de kommer med 8-9 min mellomrom og varer over 1 min. Den siste var det bare 6 og et halvt min mellom, men da varte den kortere rundt 50 sekunder, og var ikke like vond. Jeg hadde tenkt å prøve å sove litt etter jeg tok den registreringa, men så blir jeg så gira og spent og. Også ombestemmer jeg meg og lurer på om jeg skal ringe føden. Men har litt telefonangst av meg så jeg drøyer litt til jeg.. Hadde håpet det drøyde et par timer til sånn at mann og barn for sove lengst mulig, så slipper vi å vekke barnevakten, tulla våkner av seg selv, og mannen er frisk og opplagt -hahaha. (kan vel trengs hvis det blir fødsel i dag) Ja.... og jeg selv kunne jo alltids hatt godt av et par timer på øyet!! Men det kan kanskje se stygt ut fortsetter det sånn.. Heldigvis sov jeg 2 timer på dagen i går...:-S Jeg prøver meg på en lur nå rett etter en ri! Ses om 10 min (går jeg ut i fra - haha)
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 3. januar 2010 #8 Skrevet 3. januar 2010 080110...hvordan går det nå? Sover du eller har du reist inn? Kanskje vi møtes på føden da, siden du skulle inn på siv. Har ligget 30 min til marinering jeg, og da kom slimproppen og rier. Håper bare de tar seg skikkelig opp og ikke fortsetter som det har gjort de andre dagene. Ønsker deg masse masse lykke til med fødsel iallefall ;o)
Termin 080110 Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 Jeg er enda hjemme gitt. Vekket mannen rundt åtte, for jeg prøvde å sove litt men våknet bare hele tida. Var fortsatt rundt 8-9 min mellom. Men rundt 9 tida kom litt blod og slim, og da fikk jeg mer håp om fremgang - men da løya riene!?! Så jeg gikk å la meg litt og har halvsove siden. Er oppe litt igjen nå. Takene kommer enda i ny og ne, men ikke sånn at jeg føler at noe har økt i styrke eller hyppighet. Sånn rienmessig har det helle avtatt totalt sett selv det fortsatt er tilstede. Blæh.. ble litt utålmodig nå gitt. Gjettet i natt at lillingen skulle komme tidlig på ettermiddagen i dag. Men det ser ikke sånn ut nå! Har du hatt mye falske alarmer "Mammas lille venn"?
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 Har hatt rier med 10 min mellom som har vart i 1-1,5 min. i flere timer for så å avta igjen ogbare komme som maserier ujevnt hele dagen. Har holdt på sånn i mange dager nå. Trodde virkelig ikke jeg skulle klare meg over nyåret slik det holdt på den 31 des, men her går jeg enda. Er også utålmodig. Men fikk litt hjelp av mannen til morgen i dag, og etter 30 min marinering og en tur på do så kom masse slim og litt blod(slimproppen). Har Kraftige tak i mage og rygg, men de er ikke jevne nok enda synes jeg, så tar ikke intervall tid foreløpig. Men har satt baggen, helsekort og kamera klart her.
Gjest Skrevet 3. januar 2010 #11 Skrevet 3. januar 2010 masse lykket til til dere begge, følger spent med!!
Termin 080110 Skrevet 3. januar 2010 #12 Skrevet 3. januar 2010 Huff, det der hørtes nøyaktig sånn jeg har opplevd det siste døgnet ja.. Nå får jeg prøve å skru ned forventningene noen hakk og tenke at det kanskje skjer noe om noen dager, så slipper jeg å bli skuffa. Tenk om det går over en uke!! Eller to!!! Hjelpes... Det KAN jo skje det og.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 3. januar 2010 #13 Skrevet 3. januar 2010 Det KAN skje, men siden jeg nå er på overtid og det kom en real dose slimpropp tidligere og det fremdeles kommer litt, så HÅPER jeg på fødsel i løpet av kvelden/natta iallefall. Litt ris til egen bak, sidne jeg har holdt på så lenge nå og er utålmodig fra før....første gangen jeg går overtid. Krysser fingrene for at vi er i gang begge 2 med aktiv fødsel i kveld ;o)
Termin 080110 Skrevet 3. januar 2010 #14 Skrevet 3. januar 2010 Ja det håper det! Jeg prøver allikevel ikke bli for skuffa om det ikke blir i kveld. Er tross alt 5 dager til termin. (Og 1-2 dager til MiN termin..
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 3. januar 2010 #15 Skrevet 3. januar 2010 Ikke noen fremgang for deg? Har begynt å ta tiden på dem nå for å se intervall og varighet.
Termin 080110 Skrevet 3. januar 2010 #16 Skrevet 3. januar 2010 Jeg og tar en økt med riemåling nå. Sitter i sofaen og gjør det. Det virker her som at hvis jeg sitter eller ligger i ro og bare venter på riene så kommer de ganske regelmessig med 7-10 min. Varer over 1 min. Men står jeg opp og begynner å gjøre noe eller tar en prat med noen så tar det den værste brodden av noen av riene. Jeg kjenner at de kommer liksom men det blir ikke noe voldsom topp av de - oppleves mer som murring for så å gi seg igjen. Med andre ord - det ligger noe i bakgrunnen da også, men ikke de samme harde. Og da er det vel ikke helt ordentlige fødselsrier!? De kommer og går i styrke liksom. Men de som er harde de er harde, sånn at jeg bråvåkner om jeg skulle sove da. Eller at jeg ikke klarer å sitte rett opp og ned og ikke prate. Bare puste. Skal ta en tur på kaffebesøk til mamma nå. Det er de som skal passe tulla allikevel - og jeg orker ikke gå her og vente. Får heller ha alt klart om noe skulle tilta!
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 3. januar 2010 #17 Skrevet 3. januar 2010 De skal jo helst holde seg ved like når du står opp da, men... Krysser fingrene for at de holder seg der nå da. 7-10 min og 1 min er jo en god start ;o) Mine har kraftige topper nå, og klarer ikke sitte når de kommer... de øker kanskje litt når jeg står, men det er jo bare bra. Kommer med 10 min mellom og varer 0,50 -1,5 min. Vi sees vel kanskje på sykehuset da ;o)
nordlyset Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #18 Skrevet 3. januar 2010 Jeg tror at dere to kommer tel å treffes på sykehuset evt i dag. Virker jo som dere begge er godt i gang nå. Bare håper at det er min tur snart.Kjenner at jeg begynner å bli rimelig sliten nå.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 3. januar 2010 #19 Skrevet 3. januar 2010 Reiser snart inn vi nå. Lever minste jneta først. Ca. 5 min mellom riene.
nordlyset Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #20 Skrevet 3. januar 2010 Masse lykke til Mammas lille venn. Er så gla på dine vegne,endelig etter lang venting skal du snart få treffe det lille nurket. Du får nu ha god tur inn på sykehuset. Go klem og gleder meg veldig tel å høre korsen det har gått :0)
Termin 080110 Skrevet 3. januar 2010 #21 Skrevet 3. januar 2010 Har blitt litt mer etablerte rier igjen her også nå, men ligger på ca 8 stk timen. Et par av de var ganske harde, også mens jeg dusjet, og etterpå gikk slimproppen. Vi skal levere tulla vi og, også ser vi an, men pakker til sykehustur nå. Orker ikke dra før det er fire min mellom riene. Er sulten så tror jeg må ha meg litt kinamat før vi drar. Eller noe.. Så jeg hååååper jeg ser mammas lille venn på barsel med baby i armene i løpet av morgendagen!
nordlyset Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #22 Skrevet 3. januar 2010 Termin 080110 masse lykke til. Ja har jo fått fulgt opp dere to siden i natt. Regner med at du sikkert treffer Mammas lille venn på sykehuset. Gleder meg tel å høre at dere har fått nurkene deres. Jeg tror at jeg skal ta en runde i høyet igjen sammen med samboeren,så får vi se om det kanskje bygger seg opp litt her etter hvert. hehe Sist gang jeg var på sykehuset,som er en stund siden så tok dem en innvendig ultralyd for å sjekke livmohalsen min.Dette gjorde di fordi den er 6-7 mm lang,så den er veldig kort.Legene sier at jeg kommer til å føde før termin.Når di tok den ul så så dem at det var avflatet og min jordmor sir at mest trulig har slimproppen min gått. Så er vel bare å vente på at rier tar seg skikkelig opp og at evt vannet går.
Termin 080110 Skrevet 3. januar 2010 #23 Skrevet 3. januar 2010 Jeg blir gaaaaal!! Nå synes jeg det avtar igjen..sukk sukk og dobbelt sukk. Kommer aldri opp på hyppig nok til å dra på sykehuset. Og nå som absolutt alt er pakket og klart og jentungen er levert... støøøøønn!! Håper mammas lille venn er godt i gang i det minste!
hønny-bunny Skrevet 3. januar 2010 #24 Skrevet 3. januar 2010 huff stakkars deg,vet hvordan det er etter 12 dager med mas:-/men du er snart ferdig
3 barnsmamma snart**FØDT** Skrevet 5. januar 2010 #25 Skrevet 5. januar 2010 nordlyset er òg blitt "borte"...hva skjer a:-)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå