Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Hull i magen som man får mat igjennom... Kort fortalt. Ikke matkunst nei:)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 http://www.rikshospitalet.no/ikbViewer/page/no/pages/sykdom/behandling/detaljer?p_doc_id=56008 Grunnen er spisevansker hos barn, og for å slippe slange gjennom nesen så legges det inn knapp på magen:) En kan ikke bare bruke intravenøs næring over lengre tid, da dette kan føre til vansker med tarmene senere. Derfor tilføres tarmsystemet næring, for å rett og slett holdes i gang:)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 kokekunst er det nok ikke.. hehe jeg tenker på innlegget til henne litt lengre ned her.. "åå stakkars lille gutten min" eller noe sånt.. hun snakket om en knapp de måtte skifte ut på magen til barnet sitt.. men klarte det ikke selv så barnet begynte å blø veldig.. ble da bare nyskjerrig på hva det var for noe. ho kalte det Gastrostomi.. men hva er egentlig det? en knapp på magen sier meg liksom ingenting.. *håper det går bra med barnet*
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #8 Skrevet 3. januar 2010 aha, da ble jeg litt klokere på det.. tusen takk for svar!! ) HI
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 Utlagt tarm kalles stomi, og er ikke det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå