Gå til innhold

Aiva - og evt. andre som har sendt søknad om IVF/ICSI til Riksen

Anbefalte innlegg

Da har vi fått brev!!

Har fått time til undersøkelse 11 Februar!

Jeg har ikke fått noe skjemaer og fylle ut , men vi er ferdig utredet.Kan det være derfor?

Har også tatt blodprøve for hiv og hepatitt i Desember.

Er spent på hva som skal skje!!

Fortsetter under...

Ååå så bra!! Er jo ikke så lenge å vente heller! :-) :-)

Snakket to ord med gynekologen i dag. Hun mente prøvesvaret så bedre ut nå, men hun skulle ringe lab'en og få dobbeltsjekket et par av spørsmålene mine.. Alltids greit med bedre prøvesvar uansett om vi har fått det til eller ikke.. Kanskje det hjalp med omega3 og sink på mannen??

:-)

Skal til førstegangs samtale for utredning på ullevål til uka.

Har ikke fått tatt noen blodprøver enda da det ble masse tull med skjema de glemte å sende meg. Men mnnen har tatt prøver og de er jo ikke helt bra, det er vel derofr vi skal inn.

Men lurer bre litt på hvor lang tid det tar fra aller første time til det skjer noe, feks å beg med IVF og om noen vet hvor lenge en må vente i kø.

Ullevål påsto selv at det ikke var så lang kø nå, men hva er lang kø i deres øyne egentlig.

Ulykkesfuglen:

Jeg kan ikke svare deg på hvor lang tid det tar , men det virker som dere har litt igjen .Med blodprøver osv.Kansje lapraskopi også.Men ikke sikkert du trenger det hvis mannen har dårlige svømmere.

Vi begynnte utredning i August og er nå ferdige.Vi skal til samtale på Riksen i Februar og håper på forsøk før sommeren.

Ting tar tid!!:(

Heihei og beklager sent svar!

Jeg har hatt to fulle gu-undersøkelser av gyn siste året før jeg hadde time på riksen jeg også, men hun legen sa hun ville ha en egen sjekk-

Så ja, jeg hadde gyn undersøkelse - med folk til stede OG mensen;-)

Jeg hadde med meg mannen min ja, men han satt bak forhenget med jordmor:-)

Er spent på hvor lang tid det tar før jeg får brev i posten om dato for operasjon.

utrolig koselig at det er flere som har fått brev fra Riksen og venter på sine samtaler:-)

Ellers noe nytt om noen av dere?

Annonse

Hmmm... Høres ut som vi andre også bør forberede oss på gu, da.. Godt å høre at det gikk bra med deg Skaubinna, da overlever sikkert jeg også! Er jo bare en liten forsmak på det som venter.. ;-) Håper du snart får brev om time til lap!

I dag fikk vi også brev. Ikke om forsamtale, men om at mannen må ta ny prøve. Så vi er innstilt på litt mer venting, og kanskje samtale i mars/april. Men vi nærmer oss jo for hver dag! :-)

Håper dere andre også holder humøret oppe i ventetida. Det er jo noe bra vi venter på!

Lykke til på torsdag LyKKeLiG29!

Annonse

Jenter.........!! Jeg er inne i en dårlig periode....trenger litt oppløftende ord....er dere der?

I mitt hode burde jeg ha fått innkallelse nå på operasjonen min (lap). Var jo der 19. januar og de sa et par uker.......er litt sånn sjenert også for å virke masete, så jeg vil liksom ikke ringe dem heller. Satt 19. feb selv på dato hvor jeg føler jeg kan ringe og høre hvor jeg ligger an i løypa.

Men nå er alt litt sånn dritt. Kom spotting igjen i går kveld så da er mensen der om noen dager (ikke at det er noen bombe, men blir likevel litt sur og deppa når det skjer).

Sitter for tiden med tanker som at jeg aldri blir gravid. Dere andre har jo blitt det noen ganger, og noen av dere har et barn fra før av. Jeg har ikke blitt gravid en eneste gang jeg siden jeg og mannen min stoppet på pillen......det bekymrer meg om dagen.

dritt og møkk og faen- dagen for meg i dag.

(sorry negativiteten min, derfor jeg trenger et par gode ord fra noen som forstår og ikke min 7 måneder gravide venninne).

Blæ

Hei Skaubinna.

Jeg forstår det er tungt , jeg har sånne dager selv innimellom selv om jeg har et barn fra før.

Sikkert mye verre for deg tenker jeg.

Det er kjedelig når man må vente på alt mulig hele tiden og det blir myye venting.:(

Kansje lapen gir dere noe svar , at det kansje er grunn at dere ikke blir gravide.

Vet liksom ikke hva som er verst , å være uforklarlig barnløs eller ha en diagnose.Men det er godt å få svar på ting uansett!

Som jeg svarte i en annen tråd så kan det hende dere får AIH og det er det ikke ventetid på .Hvis alt er i orden hos deg og egglederne er åpne , så får dere nok tilbud om det .:)Og det er gode sjanser for å lykkes med AIH:)

Så dumt du ikke har fått time til lap ennå da:(Ring de på Mandag og hør . kansje det ikke blir så lenge til..

Trist at du er lei deg idag , men husk at du ikke er alene om dette , vi er her :)

Enkelte dager tenker jeg det samme , at vi aldri skal bli gravide igjen , blir drittlei av at hele livet dreier seg om dette!!

Men andre dager så går det bedre og jeg minner meg på at de aller, aller fleste blir faktisk gravide tilslutt.På den ene eller andre måten!

Håper du får en fin helg og at det ligger et brev i posten til uka!

Klem fra meg;)

Skaubinna:

Det er lov å ha dårlige dager, og det er lov å ringe sykehuset og spørre. Det hender jo at henvisninger blir borte på veien, eller at beskjeder ikke når frem. Jeg tar i mot telefoner av fortvilte eller utålmodige pasienter nesten daglig.. Vi er jo der for å hjelpe :-)

Vi får leve i troen på at alt ordner seg for oss en dag veldig snart!

*Smiley* og Aiva - tusen takk for pene ord og oppløftende meninger.

Det hjelper faktisk å dele slikt og høre fra andre som faktisk forstår hva vi går gjennom. Det er veldig tungt dette her. De som ikke sliter kan umulig forstå hvor tøft dette her er. I blant kjenner jeg hvordan det ulmer i magen når jeg titter innom visse andre forum her inne. Jeg skjønner jo innerst inne at vi alle har vårt å stri med, men det er vel samtidig slik at man fokuserer mest på de tingene man IKKE har eller IKKE får til, og ergo ble jeg et så kvalmt menneske da jeg på lørdag møtte en bekjent som hadde glemt pillen sin EN DAG og var deppa over å være gravid - med barn nr 4........at jeg inni meg ikke engang ble glad på hennes vegne og ikke klarte å støtte henne eller gi oppløftende ord. Jeg bare gikk jeg.......

Fælt å bli et slikt menneske altså!!

Når det har blitt som det har med dette barnegreiene, vil jeg faktisk at de skal finne noe under lapen. Så kan de kanskje fikse det. Dersom alt viser seg å være helt fint med oss begge - da tror jeg at jeg blir redd altså........

Usj, tør ikke ringe dem i dag...men jeg lover å psyke meg opp så jeg ringer dit før uken er omme.

Er det virkelig noen som blir gravide med sånn AIH? Hører liksom ikke om noen som har blitt det jeg.....

Uansett. Tusen tusen takk for at dere gadd å svare meg. Det betyr mer enn jeg gir uttrykk for.

Stor klem fra meg og med ønske om god uke for oss alle.

Skaubinna - du er ikke alene om å ha negative tanker innimellom, og alle som sliter med å bli gravid forstår at man ikke kan glede seg over andres graviditet, når hele livet til en selv handler om å få det til selv. Det er bare så utrolig urettferdig at noen blir gravide ved uhell, mens andre sliter. Hverken du eller andre med slike tanker er fæle mennesker, man kan ikke kontrollere alle følelser her i livet!

Det er 20 % sjanse for å lykkes med AIH sier de på riksen, ikke mye, men allikevel er det vel mer enn hvis man prøver på egen hånd. Og det kan være en trøst at noe skjer allerede mens man venter på IVF.

Jeg synes du skal ringe og etterlyse timen din, det skulle bare mangle når de sa et par uker til deg. Tenk om det har skjedd en feil som ikke rettes opp før du ringer! :-)

Og STOR klem til deg, håper du føler deg bedre i løpet av kort tid.....

Endelig kom nytt brev fra Riksen idag!!Såkalt ringebrev , var livredd for at dette skulle ta tid også , slik at jeg måtte vente nesten en mnd for å ringe.

Venter nemlig mensen i morgen.Da kan jeg ringe de på Mandag og høre hvor mange sykluser jeg må ringe inn.

Er så utrolig happy for at det skjer ting!!!

Hvordan er det med dere andre da?

Smiley - så kult at du har fått ringebrev alt!!! Herregud, nå skjer det virkelig saker hos deg:-) Må da være utrolig spennende nå som det virkelig begynner å røre seg?

Dette blir moro å følge deg med videre på :-)

God helg og kos deg med nytt.

Jeg har for øvrig ringt riksen og snakket med pasientkoordinatoren. Hun sa at de ventet på blodprøvene mine (???!!1).

Da jeg sa at jeg tok de samme dag som jeg var der i januar sa hun at hun skulle sjekke laboratoriet, snakke med legen og deretter "satse på å få ringt meg innen 2" Hun spurte også om siste mensdag....jeg ble jo kjempehappy......menn hørte jeg noe mer?

NEIDA.

Huff. En ting er at saker tar tid, men om jeg må vente lenger pga av legene ikke har fått blodprøvene mine som da forhåpentligvis ligger på laboratoriet ennå - det irriterer meg faktisk litt.

Jeg gir dama til tirsdag morgen - jeg har i alle fall skjønt at her må jeg selv mase og pushe - for ellers kan man jaggu bli glemt!!

Ellers går det bedre igjen nå - dere andre også håper jeg?

God helg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...