Pippilotta med 2 blå! Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Eldste som nå blir 8 år har et stort rom som nå skal deles i to slik at vi får et rom til lillebror på 9 mnd. Rommene blir ikke kjempestore, så jeg lurer på om noen har noen gode nettsider med tips til hvordan jeg kan innrede?
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #2 Skrevet 2. januar 2010 Og det skal selvfølgelig stå Tips i overskrifta....
Ugl@ Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Tips: lys nøytral farge på veggene, eventuelt pynte opp med wallstickers, ordne med oppbevaring til leker og ting, finnes mye i friske farger som ikke koster mye. Dra på Ikea! Der har de utrolig mye tøft og smart til en billig penge for barnerommet. Til eldste så anbefaler jeg en høyseng hvis det ikke er skråtak, så kan plassen under utnyttes til sitteplass, lekseplass/ lek. Finnes mange kjekke løsninger, men også mane dyre, så å kjøpe en enkel vanlig høyseng og ordne resten selv er rimeligere enn å kjøpe disse "fiks ferdige" som gjerne koster mange tusen. Mye tøft man kan orde selv ved hjelp av litt krativitet og hobbyplater/vinkler etc. Hva med feks et bord festet til veggen man kan folde ut til lekse/ tegnepult? Så blir også plassen til fritt lekeområde utenom leksetid? Tenk gjerne multifunksjon. Feks kan man ha en løsning der lekekassen også fungerer som et bord. "sofa" som er en kasse med lokk og puter der man kan ha ting og tang oppbevart ned i.
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2010 Takk for tips! Rommet er knallblått fra før, eldste fikk bestemme når han var 3 år og vi flytta inn i nytt hus! Men nå blir det nok en mer nøytral farge. Problemet er at det er skråtak...Men bord festet til veggen og lekekasser som fungerer som bord/sofa er jo kjempesmart! Finner alltid mye på ikea, problemet er bare at jeg er så dårlig til å se praktiske løsninger! Er også supert om jeg finner ting som ikke koster så mye ja... Tusen takk igjen!
Ugl@ Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 Har selv skråtak, men man finner smarte løsninger, skal i gang selv med å ordne diverse. Så da er jeg selv mye i tenkeboksen å finner nye løsninger på plassproblem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå