Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Jeg har en drøm som dukker opp ganske ofte, og det er en ganske kjip drøm. Jeg drømmer nemlig at sitter bak rattet og kjører - mens jeg er full! Jeg er alltid alene i bilen, og har veldig store problemer med å trykke på bremsa. Føler meg redd og utenfor kontroll. I virkeligheten har jeg aldri kjørt i fylla, heller ingen nære venner/familie. Ikke drikker jeg ofte heller, og alkoholmisbruk etc har aldri vært en issue verken for meg eller folk jeg kjenner godt. Noen som vet hva dette betyr? Synes det er litt rart at den kommer igjen og igjen. Før jeg tok lappen som 20-åring pleide jeg å drømme det samme, bare at da var jeg ikke full. Men da kunne jeg jo ikke kjøre i virkeligheten heller, da var problemet at jeg i drømmen ikke visste forskjellen på clutch, gass og bremse...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Har noen gjengangerdrømmer selv også. De dukker gjerne opp i forbindelse med at jeg har litt for mye å tenke på. Din tror jeg ikke har med hverken bilkjøring eller alkohol å gjøre. Om jeg skulle tippe vil jeg si at den handler om manglende kontroll over noe i livet ditt (du mangler kontroll over bilen). I tillegg tenker jeg at du opplever det er din egen skyld siden du drømmer du er full, og fyll er jo selvpåført.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Jeg drømte alltid før at jeg kjørte bil, men klarte ikke ha kontroll over bilen, ikke bremse eller nooe. Så hørte jeg med en som har en "drømmebok", da stod det at jeg ikke har kontroll over livet mitt, derfor jeg drømte at jeg ikke hadde kontroll over bilen. Etter hvert fikk jeg kontroll over livet mitt, og merklig nok så drømte jeg at jeg klaarte å kjøre bilen helt perfekt også! Så jeg tror på det der.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Gode svar... Og det stemmer jo forsåvidt det med å ikke ha kontroll på deler av livet. HI
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 Kan bare litt om drømmesymboler Bil En bil symboliserer stort sett deg selv. Hvis bilen bare blir brukt til transport, og du ikke legger særlig merke til den, har den ingen betydning for tolkningen av drømmen. Er du sjåføren betyr det kontroll og selvtillit. Biltypen sier noe om din personlighet, i likhet med kjøremønsteret. Flyktet du fra noen bør du skape avstand til problemene dine. Hvis noen andre kjører, betyr dette hell. Sitter du i en full bil vil du få nye venner. Kjører du alene kan du få problemer. Fyller du bensin har du for liten energi for øyeblikket. Blir du innblandet i en ulykke kan dette være en advarsel. Går bilen tregt bør du stanse noe du nettopp har startet. Kjærtegner du bilen dyrker du deg selv. Du bør også se etter de andre symbolene i drømmen for å kunne tolke den fullstendig. Kjøre Hvis du kjører noe betyr dette generelt at du har kontrollen over noe. Beruset Er du beruset i en drøm må du roe deg ned før noe går galt. Ser du andre som er beruset symboliserer dette et lån som ikke blir tilbakebetalt.
Fjelljenten Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 Jeg har hatt samme mareritt, rekker ikke frem til bremsen og sitter i nesten liggende stilling, så jeg ser ikke veien. En gang drømte jeg at sønnen min på 2 år (da var han rundt 1) satt i en bil foran oss på motorveien, og det var akkurat som om vi var selve bilene, ikke at vi styrte dem hvis dere skjønner... så begynte han å sjangle fra side til side, og vi prøvde å holde ham stabilt med en line som gikk fra vår bil til hans, men det gikk ikke. Det var helt forferdelig :-( Tror det er logisk, som andre her sier, at det er en indre følelse av kaos i livet, at man har for mange ting som ligger og flyter og at man ikke klarer å få kontroll...
Gjest Skrevet 2. januar 2010 #7 Skrevet 2. januar 2010 Er du beruset i en drøm må du roe deg ned før noe går galt. Ser du andre som er beruset symboliserer dette et lån som ikke blir tilbakebetalt. En bil symboliserer stort sett deg selv. Hvis bilen bare blir brukt til transport, og du ikke legger særlig merke til den, har den ingen betydning for tolkningen av drømmen. Er du sjåføren betyr det kontroll og selvtillit. Biltypen sier noe om din personlighet, i likhet med kjøremønsteret. Flyktet du fra noen bør du skape avstand til problemene dine. Hvis noen andre kjører, betyr dette hell. Sitter du i en full bil vil du få nye venner. Kjører du alene kan du få problemer. Fyller du bensin har du for liten energi for øyeblikket. Blir du innblandet i en ulykke kan dette være en advarsel. Går bilen tregt bør du stanse noe du nettopp har startet. Kjærtegner du bilen dyrker du deg selv. Du bør også se etter de andre symbolene i drømmen for å kunne tolke den fullstendig. Frykt kan bety usikkerhet eller fobier i ditt virkelige liv. Overvant du frykten i drømmen vil du også overvinne usikkerheten eller fobien i det virkelige liv. Frykt kan også bety at det er noe du ikke skjønner, og som du dermed er redd for. Plutselig frykt symboliserer uventet suksess.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå