Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Jeg er 3gangs fødende og har hatt to tøffe/harde fødsler før,jeg tenker veldig på dette nå,men det er jo ennå lenge igjenn til mars....Jeg har vurdert ks men etter mye for og i mot ble jeg enig med meg selv at jeg klarer nok dette nok en gang.Smærtene er jo ille nok og det fikser jeg,men det er tanken på at jeg skal ligge så veldig lenge å slite som plager meg... 1fødsel brukte jeg 48t og med nr 2 brukte jeg "bare" 16t så halverte jo tiden greit,men harde tøffe fødsler begge deler. Noen som opplever det samme å som kan gi meg noen trøstende ord?tips? er det noe jeg selv kan gjøre for å få det hurtigere unna liksom? Er i uke 28+4 i dag. Takk for svar!!
*SMASK* Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Hei- jeg er andregangs og hadde en relativt tøff fødsel sist gang. Jeg har tenkt å prøve modningsakupunktur denne gang. Ser det anbefales flere steder. Det skal visstnok lette åpningstiden og smertene i forbindelse med det. Er visst vanlig å begynne med det i uke 35.
hormonia&alienimagen3 Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Trur ikke egentlig det hadde hjulpet med lettere fødsel heller...Jeg hadde veldig "lett" fødsel forrige gang og jeg er pisse nervøs nå,mer ern det jeg var forrige gang for alt fra revning til smertene....
Myy Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Jeg har ikke opplevd det samme, men kommer med noen trøstende ord selvom =) Siden din andre fødsel ble så mye kortere enn den første, blir nok denne fødselen enda kortere enn din andre! Du er tøff som skal føde vanlig i stedenfor ks, og du får tenke på at det sies å være det beste for barnet. Jeg er helt sikker på at det kommer til å gå bra og at din 3 fødsel nå blir enda kjappere. Du vet i alle fall hva du går til (da tenker jeg mest på smertene) jeg er førstegangs og aner ikke det... :/ Stå på, og lykke til med svangerskapet videre, og fødselen i mars
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Kjempebra at du vil føde selv da, det er jo det beste for deg selv også! Du angrer nok ikke etterpå! Men skjønner at du gruer til fødselen og at det kan ta lang tid.. Jeg gruer litt for det samme, samtidig som at jeg kan jo ikke vite hvordan det blir denne gang. Du har kanskje litt mer redsel for det siden du har opplevd det to ganger, istedet for meg som har opplevd det en gang.. Blir den veldig lang til meg denne gang også, så spørs det om jeg vil ha epidural igjen, men blir den ikke det så vil jeg helst klare meg uten! Hadde ikke du det da når de ble så lange?
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2010 1gang fikk jeg det mot min vilje på en måte....og 2gang måtte jeg få det da riene ble så tette at jeg ikke fikk hentet meg inn liksom i mellom taka....håper å slippe epidural nå da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå