Gå til innhold

Nekte få besøk av helsesøster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd det? Eller betyr det problemer?

Vil helst dra selv til helsestasjon for den første kontroll og ellers kunne tenkt meg ha fastlegen til å ha undersøke barnet og ikke helsesøster.

Er kontroll ved HS frivilig eller obligatorisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alt er frivillig!!

hjemme hos meg har ikke helsesøster vært på besøk=) men jeg oppsøkte de da jeg lurte på ting..tror de setter pris på det, og at det normaliserer meg litt...

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor skal helsesøster absolutt komme hjem til folk? For å se hvordan man bor eller hvorfor?

Skrevet

Helsesøster oppgave er blandt annet og få et lite overblikk over hvordan man er som mor, og om barnet har forutsetninger for å få en god oppvekst. Altså, de kan se om det bør ringe noen bjeller for videre oppfølging, eller om alt kommer til å gå som normalt.

Det, i tillegg til å la mor slippe reisevei med nyfødt baby er grunne til at de velger å komme hjem.

Noe av legens oppgave på kontrollene på helsestasjon er akkurat det samme, og avdekke eller kartlegge en evnt vanskelig hjemmesituasjon.

Så derfor :) Men neida, du kan fint si at du ikke ønsker hjemmebeøsk :)

Skrevet

alt er ikke frivillig, man har plikt til å følge barnet til helsekontroller. Men man trenger ikke gjøre det på helsetasjonen, du kan fint dra til fastlegen istedet.

Skrevet

Dette er et TILBUD, til dere for at du skal , om du vil, slippe å reise til helsestasjon med en nyfødt. Selv har jeg aldri hatt helsesøster på besøk, men møtt opp på helsestasjon med alle mine tre små når de skulle ha første sjekk. I tillegg har jeg bare vært på de kontrollene hvor det enten har vært vaksinasjon eller legekontroll. Er ikke intressert i å bruke tid på å sitte å jable med helsesøster om løst og fast...

Skrevet

Vi har gjort det litt omvendt, pga nyfødt barn og et prematurt fosterbarn, vi har bedt om å få de første kontrollene hjemme. Helsesøster kom derfor hjem og målte og veide de første gangene.

Skrevet

jo... alt er frivillig..

men man har som plikt å passe på at barnet vokser som det skal og man skal følge opp barnets liv og helse..

har ikke vært på en eneste kontroll, det er frivillig.. helsestasjon undret seg litt over mitt valg, men aksepterte dette fullt og helt. så det så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...