Gå til innhold

Har en venninne med en unge som ser litt rar ut...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er ikke så søt kan man si. Øynene sitter altfor nærme hverandre og det er noe rart med overleppa og hele ansiktet. Men har aldri klart å komme fram til hva det er. Men så hadde jeg besøk av en legevenninne her ikveld og hun så bilder av denne jenta og sa med en gang at hun der har nok Føtalt alkohol syndrom...

Hvor sannsynelig er egentlig det? Trodde det omtrent bare fantes 5 i Norge med dette, eller tar jeg feil? Noen som kjenner noen med denne diagnosen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FAS er ikke så uvanlig som det, nei. Ikke vet man hvor mye alkohol som skal til heller.

Skrevet

æsj...nå googlet jeg FAS og fikk opp bilder av barn med akkurat samme trekk som dette barnet.. så ekkelt. Synes det er litt kalmt faktisk, hadde ikke ventet at dette skjedde med folk jeg kjenner

Skrevet

FAS gir større mellomrom mellom øynene enn vanlig er.......

Kort nese med lav neserygg, smal overleppe, liten "grop" fra nese til munn(utflatet) osv osv.

Skrevet

Men må man ikke drikke VELDIG masse for å få barn med FAS, eller kan man få det bare av å ta et par glass vin under graviditeten? Er venninnen din fæl å drikke??

Skrevet

Jeg er ikke venn med henne i den forstand. En gammel klassevenninne jeg har på facebook. Men jeg vet at hun drikker endel og er litt trøblete ja... er vel igrunn ikke sååå overraskende.. men jeg vet jo ikke. Øynene hennes er nærme, ikke langt fra hverandre. Men de er ekstremt små og ellers har hun alle tegnene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...