Gå til innhold

Noen strikkekyndige som kan hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står i oppskriften at du skal bruke strømpepinner(5 pinner).

Skrevet

Okei..tenkte på det etter jeg hadde lagt inn innlegget her.. :-P Skal prøve meg fram med det nå... Ber om hjelp her igjen hvis jeg ikke får til ;-)

Skrevet

Ja det er bare å spørre.

Ikke så lett å strikke med strømpepinner de første gangene, men når du har prøvd litt går det lettere.

Skrevet

Strikkingen av denne sokken har gått ganske greit, men nå skal jeg fullføre tuppen.. Kan noen forklare hva man skal gjøre her?

"...nå strikkes alle vrang-m 2 og 2 sm, strikk 2 omg med r over r og vr over vr, deretter strikkes alle rett-m sm 2 og 2, strikk 2 omg med r over r og vr over vr og strikk deretter alle m sm 2 og 2 = 11-12-13 (14-15) m. Klipp tråden og trekk den gjennom de resterende m, fest godt..."

Skrevet

Du ha strikket sokken med 2 rett og 2 varnge masker.

Da strikker du nå to rett og så de to vrange maskene sammen og så to rett igjen og de to vrange sammen. Fortsett ut denne omgangen slik.

Neste omgang strikker du to rett og en vrang, to rett og en vrang i to omganger.

Strikk de to rette maskene sammen og en vrang osv osv ut omgangen.

Strikk en rett og en vrang ut omgangen

Strikk to masker sammen, strikk to masker sammen osv ut omgangen.

Klipp tråden og trekk den gjennom de resterende maskene.

Fest trådene på vrangsiden godt.

Skrevet

Jippi, har laget ferdig min første tubesokk til babyen i magen =D Nå er det bare å starte på sokk nummer 2 ;)

Takk for hjelpen!!

Skrevet

Bare hyggelig.

Det er veldig tilfredstillende å lage noe selv til ungene.

Skal du strikke teppe?

Skrevet

Jeg har strikket et teppe allerede. Det var det første jeg begynte på, for da var det bare å strikke fram og tilbake :)

Lurer på hva jeg skal prøve meg på etter disse sokkene... Kanskje votter og lue som matcher sokkene... Hvis jeg får til :-P

Skrevet

Ser at jeg ble anonym på det siste innlegget mitt.

Det var ikke meningen.

Du klarer helt sikkert å strikke votter uten tommel og en lue etter at du nå har fått trening med strømpepinnene.

Skrevet

Har du noen fine oppskrifter på lur? :)

Skrevet

Jeg har en lueoppskrift fra nøstebarn som jeg syns er veldig god, men den er med heklet kant rundt.

Kan du hekle?

Skrevet

Har aldri prøvd det før nei... :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...