Gå til innhold

Flere som aldri har savnet diverse "nødvendigheter" som.. (barneutstyr)

Anbefalte innlegg

Skrevet

..stellebord, vippestol, mikrobølgeovn, lekegrind, bæresele, vognpose .. (og listen er sikkert mye lenger, bare at jeg ikke kommer på mer i farten!)

Vi kjøpte aldri disse tingene til eldstemann, fordi vi ville vente med å handle inn ting til vi trengte dem. Og alle tingene jeg nevnte over her, var blant tingene vi aldri savnet.

Andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

savnet aldri stellebord eller lekegrind!! men elsket bæreselen min!!

en annen ting jeg aldri savnet var slik flaskesterilisator og flaske-tørkestativ. ei heller babysafe

Skrevet

Jeg kjøpte lekegrind til førstemann, men fikk ikke bruk for den før med nr 2, da var jeg blitt alenemor. Vippestol hadde vi ikke bruk for. Mikrobølgeovn hadde jeg ikke full nytte av før med nr 2. Nå brukes den bare til popcorn en gang hvert jubelår. :P Bæresele var uaktuelt da jeg har slitt med bekkenløsning og ikke kunne bære så mye. Dessuten syns jeg ikke det ser så behagelig ut for den lille. Stellebord har jeg hatt, men brukt veldig lite, bare de første ukene. Så mye enklere å stelle barna på fanget når de begynner å bevege seg mer. :) Vognpose var mest praktisk til minsten som ble født i januar, men ikke så nødvendig til største. Da hadde vi liten skinnpose. Voksi er den mest unødvendige investeringen noensinne!

Skrevet

mine fire barn har hatt klær, vaskemaskin, barnevogn og bæresele... alt annet har jeg ikke hatt behov for... ikke smokk, flaske, og alt annet som er ramset opp heller...(foresten så har de hatt senger når de har blitt ca 1-2 år inntil da har de ligget hos meg i storsenga.. og nå etterhvert har de jo både skøyter ski, skoleutstyr osv..men det tells vel ikke...

syns det er et kjøpepress uten like til småbarn, som kun trenger mammamelk og kjærlighet....og varme..tørre bleier kan du skifte på gulvet på baderomsgulvet oppå ett håndkle... bade...vel det gjør vi sammen..så trenger ikke badebalje da... lekegrind... hva skal man med det??skinnpose?? har tatt noen saueskin som jeg har hatt liggende..en under en over og et pledd tett rundt alt... og godt med klær på babyn...

tenk litt miljø før man kjøper inn alt man "må" ha...

Skrevet

Jeg savnet aldri bleiebøtte og tåteflasker. Her heller aldri savnet Reimadresser. (Kan likevel hende jeg kjøper senere) Fleece har heller ikke vært noe savn. Ikke bæresele heller.

Skrevet

Klarte oss bra uten stellebord, lekegrind og micro. Fikk kastet etter oss bleiebøtte og vippestol og joda, hadde ikke bruk for de heller.

Vi brukte heller ikke noe særlig stelleprodukter, endte opp med olje til badevannet, potetmel til daglig skift og inytiol til rød stump.

Vognposen kom i bruk ved barnehagestart (14 mnd gammel da).

Har også en nesesuger som aldri har fungert her i gården.

tror vi sparte mye handling på å vente å se hva vi fikk bruk for, bor tross alt mindre enn en time fra nærmeste by.

Bæresjalet hadde vi derimot et nært og godt forhold til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...