Stratos med 3 barn Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Forbredelse av de "store" ungene? Forbredelser som gjør det hele enklere? Parktiske tips og løsninger generelt? Takker for alle råd!!!
Monajenten Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Er du preggis igjen stratos?? GRATULERER:-D
Sånn kan det gå Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Gratulerer. I underkant av 2 år mellom hvert barn er forøvrig helt ypperlig aldersforskjell.
Stratos med 3 barn Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2010 Ja Men nå er vi en stratos og en stratosen her inne, så mulig du blander? Eller ikke Sistemann i huset her kom i 2007
Stratos med 3 barn Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2010 Du har mange barn har jeg sett Noen praktiske råd om organisering? Her er det 14 mnd mellom de to eldste også blir det 2,5 år mellom nest eldste og yngstemann...Så helt jevne mellomrom er det ikke
ormeynglet Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 ikke vet jeg...gå på med krum hals hver morra og gå til sengs lykkelig over at du overlevde nok en dag..hehe. Tar forøvrig også imot tips fra oktavistar;)
Stratos med 3 barn Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2010 Hehehe - syns jeg på mange måter gjør det allerede En 3 åring og en 2 åring er ikke noe å spøke med. Men trøsten er at jeg har endel venner med kun ett barn i samme alder og de har like "vankslige" unger de også selv om de oftere enn meg har muligheten til å gi de viljen sin (om du forstår hva jeg mener)
Lykkelig smil Skrevet 2. januar 2010 #8 Skrevet 2. januar 2010 Slenger meg med her..tar også gjerne imot tips. her blir det barn født des -06, jan -09 og aug 10 hvis alt går bra framover.
PAVEEL Skrevet 2. januar 2010 #9 Skrevet 2. januar 2010 har 3 barn på 4,5 år. Er alene med de, går så bra atte. Er ikke så stor overgang fra 2 til 3 sjø Sjekk om bilen har plass til 3 seter er vel det viktigste;)
ormeynglet Skrevet 2. januar 2010 #10 Skrevet 2. januar 2010 Har vel noen få ting som gjør hverdagen litt enklere. De har hver sin boks på badet hvor klærne for neste dag blir lagt i kvelden i forveien. Yttertøy og sko er lainet opp i gangen. Far smører matpakker og spiser mens jeg kler på de tre som skal i barnehagen. (minstemor sover enda som regel). Sender med skiftetøy så det holder hele uka på mandag. Bra støvsuger og stor vaskemaskin er også et must. Har også kjøpt oss caravelle, en fantastisk kjekk bil. Mye knøl spart inn og ut av bil. Få enkle regler; ikke hopp i møblene, ikke rop inne og sitt ved bordet til begge de to største barna er ferdig å spise. Hun på ett sitter i høystol enda, og er litt utenom reglene foreløpig. Snakk mye om at mamma har baby i magen tidlig, utrolig hva de små forstår. Her har de full forståelse faktisk for at mamma ikke kan være med å leke hvis minstemor skal ha mat eller gråter. (ja, unntatt hun på ett, men hun dilter etter de andre). Har snakket ganske mye om det på forhånd, at mamma må ta seg mye av babyen i begynnelsen, og føler det har virket. Må si at det å få nr. 3 var ganske uproblematisk, ikke noe særlig forskjell. Har vel heller eksplodert litt her etter at hun siste kom, men nå er hun bare 3 mnd enda da. Ting går seg til etterhvert. Likevel så er det kvelder jeg føler meg overkjørt av et hurtigtog, og lurer på hva i all verden vi har gjort. Når en er sur, så er det så lett at alle er det, og da er det reneste cirkus merano her. Utrolig morsomt selvl om man blir sliten. Tror du bare skal følge det du gjør nå hvis det fungerer for dere. Neste baby vil etterhvert komme inn i samme rytmen. Lykke til, og det er foresten utrolig hvor positiv man blir så snart ungene har lagt seg for kvelden;))
yasmina Skrevet 3. januar 2010 #12 Skrevet 3. januar 2010 Det gaar seg somregel fort til og en finner utav det selv. Vi har 3 barn paa 3 aar og 5 mnd naa er eldste 5 i mars, mellomste 3,5 aar og mini er 17 mnd og det gaar kjempe bra. Er greit aa organsisere det som kan kvelden foer, finne frem klaer, pakke sekker osv... Lykke til !
Mage Mi Sa Jo Skrevet 3. januar 2010 #13 Skrevet 3. januar 2010 mine tre er ikke så tette som dine blir. men mine beste råd er: bevar roen ha masse tolmodighet. ogplanlegg i god tid og gjør ting klart dagen før. regn med at ting tar lengre tid enn før. kos deg med barna. pass på at du fortsatt gir de eldste masse kos og oppmerksomhet også når minsten er født. sørg for mammatid. pass på at det ikke blir ett mellombarn eller en eldstemann med for lite oppmerksom het og for stort ansvar, la dem være barn det er det de er. det ble viktigere når vi fikk tredjemann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå