TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Jeg er nå i uke 31 idag, og har termin 08 mars.... Vet jeg venter jente, og med de 2 jentene jeg har fra før ( født jan 00 & mars06) så har jeg gått 14 & 15 dager overtid... Guttungen gikk jeg bare 2 dager overtid (født mai 03)... Nå er det slik at når mannen kommer på fri 13 januar, så skal han avgårde og sterilisere seg rundt 20 januar.... Jeg mente han kunne vente til etter at jeg hadde født, for da går det 5-6 uker likevel uten sex... Det grunnen er egentlig at da får jeg ingen modningseffekt rundt mars om jeg skulle gå langt overtid som med de andre jentene når han sterilisere seg... Jeg er og skeptisk til det, vet ikke hvorfor... Noen råd noen?? Noen som har peiling??
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 For det første så tar det ca. 3 mnd fra inngrepet til mannen din er sterili (til alle sædcellene er forsvunnet fra spermen), så da vil det fremdeles kunne være levedyktige sædceller i spermen ved termin og evt overtid. For det andre så vil han vil fremdeles ha utløsning. Prostaglandiner som er det hormonet du trenger for å modnes blir dannet fra arakidonsyrer og finnes bla. i sperm og i prostata. At dette hormonet forsvinner fordi en steriliserer seg, kjenner jeg ikke til, ville tro at det fremdeles finnes i spermen selv om det ikke er noen rompetroll der lenger. Jeg skal ikke si at virkningen er der fremdeles, men ville som sagt tro det. Du burde forhøre deg med en gyn/jm, de vet. Selve inngrepet er fort gjort og veldig ukomplisert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå