Gå til innhold

Kontrast MR, noen som har erfaring med det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta det av skuldra å gruer meg! Vet lite om det, noen som har noe å fortelle??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe sikkert nok m et innlegg da:) Men det viste ikke det første før litt etter:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Japp, det har jeg tatt. Helt greit, ikke noe problem :) Eneste er at det kjennes ut som om man tisser på seg når man får kontrasten :o) Men det informerer dem om. Lykke til!

Skrevet

Fikk det når de tok magen.

Jeg gruet meg skikkelig. Var sikker på at jeg ville bli både dårlig og mere til. At jeg virkelig ville kjenne at det ble sprøytet inn.

Men det gjorde jeg ikke!

Det var kun som Juletresus sier. Det kjentes ut som om jeg tissa på meg.... Ble varm mellom lårene og mistet litt kontroll på en måte. Så jeg fikk faktisk en litt sann "oi shit hva skjedde nå" følelse enda de informerte om det ;)

Skrevet

Har også vært på det, jeg syns ikke det var noe særlig men det er fordi jeg har så klaus. Hadde ønske det hadde vært maskin som ikke trengte å være så klaustrofobisk he he. Kontrastvesken gikk veldig fint her, men tisset mye utover dagen da:-)

Skrevet

Som de over sier en varm følelse i kroppen og som om du tisser på deg, enkelte steder får du musikk på øret ellers må du regne med mye dunk, dunk og rare lyder under mr takningen.

Skrevet

Har tatt vanlig MR å var gasnke klaustrofobisk ja:)

Men sånn legen min sa det så sprøyter de kontrastveske rett i skuldra?! helt greit om jeg får satt inn kanyle:) Ser for meg ei jævli stor nål rett i skuldra:) Skrekk...

Skrevet

Jeg har mest tatt av hodet. Og kontrasten ble ført inn ved en kanyle i hånden eller albuen. Er litt vanskelig å stikke jeg da. H*n legen høres nesten ut som en lege jeg hadde som sa at svulsten ble tatt ut av panna, så satt jeg med et diger arr oppe på hodet og hadde fått det forklart av han som opererte meg hvordan de hadde gjort det. så alle leger vet ikke alt. Kontrasten må inn i en blodåre.

Skrevet

Hei,

hvis du skal til såkalt MR arthrografi av skulderen så får du kontrasten stukket rett inn i skulderen. Dette for å finne ut om det er noen seneskader som en ikke kan se på vanlig MR. Ellers er det som en vanlig MR-undersøkelse. Har du ikke klaustrofobi så er det ikke noe problem.

Lykke til

Skrevet

Svarten.....kanskje det jeg skal da...håpte jeg hadde misforstått jeg nå å slapp den nåla i skuldra! Det er vel snakk om en gammel skade tror de...

Skrevet

Noen som har tatt sånn mr der en har fått stukket nåla i skulderen da? Er det vondt!??!?!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...