♥tosmåtroll♥ Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Tildere bakedyktige...De to siste gangene jeg har laget glasuren til favorittkaka mi (består av melis,kokesjokolade,smør og kaffe) så skiller glasurenseg...blir et fettet lag på toppen avsmøret....arg...river av meg håret snart!! Skjedde IGJEN!!!!
Mammaen til Isak Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 For mye smør kanskje?? Prøv å ha i mer melis ) Smelter du smør, sjokolade i kjele og har oppi kaffen og melis skal den ikke skille seg om du ikke har for mye smør i forhold til melis tror jeg.
♥tosmåtroll♥ Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2010 prøvde med mer melis men da går det ikke an å smøre den ut!! Gir opp hele kakebakinga snart tror jeg...hehe!!
Mammaen til Isak Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Du kan spe den med melk eller litt mer kaffe )
♥tosmåtroll♥ Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2010 Får prøve på det neste gang...blir gal...de får spise de som vil i morgen...gidder IKKE å lage ny... *tusler ut på kjøkkenet igjen for å se om kaka har blitt fin av seg selv*
Mammaen til Isak Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 neste gang prøver du med litt mindre smør ;o) og heller litt mer væske. Lykke til )
Bettybu Skrevet 2. januar 2010 #7 Skrevet 2. januar 2010 Tilsett litt vann og rør den "i sammen" igjen... Litt mer melis om du må... Skjer stadig vekk..Men den blir fin igjen...
Ugl@ Skrevet 2. januar 2010 #8 Skrevet 2. januar 2010 Smøret bør være romtemperert og mykt ikke smeltet , samme med kaffen, bruk heller maskin for å jobbe det skikkelig sammen. Da får man perfekt sjokoladesmørkrem i stedenfor glasur, smaker bedre og ser bedre ut på kaken.
Bettybu Skrevet 2. januar 2010 #9 Skrevet 2. januar 2010 Tilsett litt vann og rør den "i sammen" igjen... Litt mer melis om du må... Skjer stadig vekk..Men den blir fin igjen...
*dum&deiLig*™ Skrevet 2. januar 2010 #10 Skrevet 2. januar 2010 Glasuren skiller seg dersom du tar den på kaken før kaken er kald. Kan det være det som er problemet?
:-))***~~´´^``~~***((-: Skrevet 2. januar 2010 #11 Skrevet 2. januar 2010 1-2 ss iskaldt vann - så kraftig røring, det kan hjelpe den til å samle seg igjen:)
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 3. januar 2010 #12 Skrevet 3. januar 2010 Eg rører alltid inn ei spiseskei kald melk i smøret før eg har i melis. Etter eg begynte med det har glasuren svært sjeldan skilt seg. Pass på at smøret ikkje er for varmt.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 3. januar 2010 #13 Skrevet 3. januar 2010 Høres ut som om noe har vært for varmt når du har blandet ingrediensene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå