Gå til innhold

AAAARrrrggghhh...#¤#"%¤#&...hvorfor skiller glasuren seg=????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tildere bakedyktige...De to siste gangene jeg har laget glasuren til favorittkaka mi (består av melis,kokesjokolade,smør og kaffe) så skiller glasurenseg...blir et fettet lag på toppen avsmøret....arg...river av meg håret snart!! Skjedde IGJEN!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For mye smør kanskje?? Prøv å ha i mer melis :o)

Smelter du smør, sjokolade i kjele og har oppi kaffen og melis skal den ikke skille seg om du ikke har for mye smør i forhold til melis tror jeg.

Skrevet

prøvde med mer melis men da går det ikke an å smøre den ut!! Gir opp hele kakebakinga snart tror jeg...hehe!!

Skrevet

Du kan spe den med melk eller litt mer kaffe :o)

Skrevet

Får prøve på det neste gang...blir gal...de får spise de som vil i morgen...gidder IKKE å lage ny... *tusler ut på kjøkkenet igjen for å se om kaka har blitt fin av seg selv*

Skrevet

neste gang prøver du med litt mindre smør ;o) og heller litt mer væske.

Lykke til :o)

Skrevet

Tilsett litt vann og rør den "i sammen" igjen... Litt mer melis om du må... Skjer stadig vekk..Men den blir fin igjen...

Skrevet

Smøret bør være romtemperert og mykt ikke smeltet , samme med kaffen, bruk heller maskin for å jobbe det skikkelig sammen.

Da får man perfekt sjokoladesmørkrem i stedenfor glasur, smaker bedre og ser bedre ut på kaken.

Skrevet

Tilsett litt vann og rør den "i sammen" igjen... Litt mer melis om du må... Skjer stadig vekk..Men den blir fin igjen...

Skrevet

Glasuren skiller seg dersom du tar den på kaken før kaken er kald. Kan det være det som er problemet?

Skrevet

1-2 ss iskaldt vann - så kraftig røring, det kan hjelpe den til å samle seg igjen:)

Skrevet

Eg rører alltid inn ei spiseskei kald melk i smøret før eg har i melis. Etter eg begynte med det har glasuren svært sjeldan skilt seg.

Pass på at smøret ikkje er for varmt.

Skrevet

Høres ut som om noe har vært for varmt når du har blandet ingrediensene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...