Nr 2. 31.01.10 Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Hei,lurer litt på hvilken bilstol vi nå skal velge, har egentlig bestemt oss for Izisleep, men har lest at den skal være ganske tung, har noen av dere erfaring med dette sete? Eventuelt anbefaling til andre seter?
veldig fødeklar Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Vi vurderer også izisleep, men maxi cosi sitt var vel best i test og er vistnok mye lettere. Er på litt tynn is her, men har hørt at izisleep er 6 kg som vistnok er dobbelt så tungt som resten. Min erfaring er at det er kjekt med et sete som ikke er så tungt. Har også hørt flere anbefale britax sitt sete. Hadde håpet å komme meg på babyshop neste uke for å kjøpe sete. De har noen igjen av fjorårets farger til halv pris.
camilla gutt 06+gutt10 FØDT:) Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Hei! Vi var veldig fornøyd med maxicosi sist. Skal ta det frem fra boden nå snart igjen. Ble til at vi bar det en del rundt med baby i, så det var fint at det ikke var så tungt. Spesielt etter noen måneder når babyen veier en del kilo..
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 vi hadde iziseep sist, da var den helt ny og ikke med base. men den var vidunderlig. særlig fordi vi hadde en baby som våknet lett og ta tenkte jeg ikke bekymre meg for at ungen satt i bilstolen for lenge kunne bare ta den med inn og legge ryggen ned og hun sov som hun skulle. nå er det både base og adaptere til veldig mange vogner som gjør den enda mer attraktiv for viktigst som kjent er at babyer bør ikke sitte for lenge det skader ryggen. dvs det er muskulaturen som får feil belastning i alle de andre bilstolene. den når likebra skår eller bedre på sikkerhet i tester særlig sidekollisjon,men får minus fordi den ja er noe tyngre og noe dyrere enn andre. men til gjengjjeld hadde vi en stol vi kunne bruke til ungen var over året, ingen andre stoler er det. vi brukte den til hun var 1 1/2 år reiste mye med fly og kjempe praktisk å slippe å ta med den kjempestolen vi har nå så lenge som mulig. ja det var litt tungvindt med blete og tyngde men de andre fordelene veide opp. min bror kjøpte lik halvt år etter og var superfornøyd på tross av tyngden som mange tror er et problem. men den er ikke vond å bære og det hjelper.
♥Nemi♥ Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 Cybex aton er på vurderingslista mi. Uten base og isofix. Og er den beste av stoler uten base.
Annikka Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 Hei. Har foreløpig ingen personlig erfaring med bruken, men nevner bare at Maxi Cosi med base nå er på tilbud hos Barnas Hus, sånn dersom det er innen rekkevidde for deg: http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gIssue=1&gTitle=&gYear=2010&gKey=xh14n29j4ftvsp7g&gAvailWidth=1014&gAvailHeight=733&gInitPage=1&gHotspot=0
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 Har ikke mye erfaring med seter... men for meg er sikkerheten noe jeg kan betale ekstra for... så det blei selvfølgelig maxi cosi på oss, i å med det er best i test... var helt skremmende å se på testen... huff...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå