Gjest Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 1,5 åringen min hoster og hoster. Har vært flere ganger hos lege og tatt crp og lyttet på ham uten noen funn. Han fikk svinefluvaksina i midten av nov, hadde da falsk krupp men så lenge han ikke hadde feber kunne han ta vaksina i følge fastlegen vår. Har siden det hostet jevnt og trutt, skal det aldri gå over?? Begynner å lure på om det er rs virus han har/har hatt men vet jo ikke. Begynte i bhg i august og har vært mye syk etter det. Noen med rs virus erfaring her??
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Ja, dette lurer jeg også litt på.. Jeg har ei lita ei selv på 17 mnd, som har hostet siden 6 nov.. legen trodde at hun hadde svineinfluensa da hun hadde hoste og feber.. Men hun hoster nå enda.. gikk til legen etter at hun hadde hostet i 3 uker.. fikk bare beskjed om at hun mest trolig hadde fått to virus som gikk om en ann.. for legen kunne ikke høre noe.. men tenker siden hu hoster enda.. Lurer på om jeg skal bestille time og kreve at hun skal bli henvist videre til utredning for astma..? Datteren min og begynte i bhg i sept.. og har vel gjevnt vært forkjølet siden hun begynte der.. men ikke Så lenge sammenhengende.. Ang rs-virus er vel det kanskje værre for de under 1 år? har ei søster som hadde det når hun var 1 mnd gammel.. og synes og huske de sa det da.. men skal ikke si dette for sikkert da.. :-S
Gjest Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 akkurat det svaret fikk jeg av legen vår også, at to virus måtte ha overlappet hverandre. Er det et standardsvar de har mon tro?? frustrerende dette
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Sinnsykt iriterende og få det svaret da! Jeg har funnet ut at om de sier at det er virus.. så vet de ikke hva det er.. hehe.. de sier jo det til alt da!
*Lissi* Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 Vesla mi var innlagt med rs virus da hun var 6 mnd. Er helst barn under 1 år som sliter. Hun kan ikke ha "barneastma" da? Begge mine yngste (spesielt gutten min) har vert mye ut og inn av sykehus p.g.a. dette. Men, da har jo legene tydelig hørt at de har vert tette. Barn som er forkjølet kan vel ofte ha langvarig hoste, uten at det er noe galt. Mine fikk ventolin/flutide som de har brukt forebyggende i vinterhalvåret.
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 Jeg snakket med en annen lege etter at min datter hadde vært forkjølet i 12 dager.. og hun sa at om de var langvarig forkjølet i 1 mnd el noe sånnt.. så skulle de få innhalator.. men virker som legen min er veldig sløv.. for nevnte dette for henne da jeg var til hun etter at datteren min hadde hostet i 3 uker.. men hun sa nå ingenting på dette.. må si jeg ble litt usikker altså.. :-S
Gjest Skrevet 2. januar 2010 #7 Skrevet 2. januar 2010 Jenta mi ble innlagt med rs-virus da hun var 6 mnd. Hun var så dårlig at hun ikke klarte å spise eller drikke, var veldig slapp. Etter rs-viruset måtte hun begynne på astmamedisiner siden hun ikke ble ordentlig bra. I år må hun også gå på astmamedisiner hele vinteren ellers hoster hun seg i hjel. Sønnen min er 3,5 år og han begynte med denne hostingen samme året han begynte i bhg. Året etter (i fjor, samtidig med lillesøster) måtte han begynne på astmamedisiner for han hostet hele vinteren før der. Slutter vi på medisinene så begynner hosten på begge to, så de må gå på medisiner hele vinteren. Begge sliter med falsk krupp som de får før de blir forkjøla. Høres mer ut som barneastma det barnet ditt har.
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 2. januar 2010 #8 Skrevet 2. januar 2010 Tror jeg må prøve og få henne utredet for slik barneastma.. :-S i håp om at hun slutter og hoste...
Turtelduen Skrevet 2. januar 2010 #9 Skrevet 2. januar 2010 Hadde ei som fikk rs da hun var 2 mnd. Ble veldig tett i pusten veldig fort... Var på legevakt en kveld, og igjen hos fastlegen neste dag. Da var hun blitt såpass tett at legen ikke turte vente lengre... Men hadde en som hostet i mange mnd. Fikk astma medisin som han gikk på ut vinteren, da hadde han sluttet å hoste. Men neste høst var det på`n igjen. Jeg gikk da til en naturmedisiner som tok laserakupunktur på øret og han gav oss noen sukkerpiller. Siden harr gutten vært sjeldent syk, hostet noen netter på 3 år. Thats it... Jeg ville kanskje prøvd naturmedisiner før jeg stappet ungen full av astmamedisiner. Men der er det jo forskjell på hva en gjør da. ;-) Lykke til!
Turtelduen Skrevet 2. januar 2010 #10 Skrevet 2. januar 2010 Må nevne at han hadde hatt halsbetennelse 3 ganger fra han var 9 mnd til han var 3 år. Og nesten konstant forkjølet... Etter turen til naturmedisineren kan jeg ikke huske at han har vært syk... Bare spysyk og vannkopper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå