Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Vansklig å i heletatt skrive det ordet og ikke minst prøve å formulere dette inllegge så riktig på alle måter så ingen missforstår,men jeg trenger virkelig noen synspunkter på mine tanker!! Jeg har fått en nydelig datter som nå er 6 uker,jeg er alene med henne men har daglig kontakt med barnefar.Vi er bare venner ,men har vært sammen ett år før jeg ble gravid og bodde sammen ca 4 mnd tillegg.!Jeg har kjent han i ca 2 år nå.. tanken har ikke slått meg,før mamma tok det opp.Altså faren for missbruk!Hun har ikke møtt han så hun har ingen grunnlag for å mistenke barnefar,men vi i familien har for mange år siden opplevd at en kusine ble seksulet missbrukt av sin stefar i gangs mange år og derfor er hun ekstra påpaselig!HUn spurte meg her om dagen"ja han steller henne og skifter bleie?,ja sa jeg og hun sa er du sikker på at han er trygg og at du kan stole på han? og jeg sa selvfølgelig JA og mente det!!Etter at hun hadde gått tenkte jeg mye på dette og jeg kan ikke si at jeg har noe spessielt grunnlag for å bli usikker på om jeg kan stole på ha! Men helt ærlig,jeg jeg ikke 100%å da tneker jeg som så at hvis man ikke er 100% sikker bør man jo være litt på vakt uteat mna er hysterisk å beskylder han for noe!Hva skal jeg gjøre med dette?Å er det noen måte jeg kan"teste " han slik at jeg kan bedre vite om han er typen til å gjøre det?? Mulig jeg er litt hysterisk ,men tørr ikke ta sjansen på å ikke høre her på forumet::
♥Nemi♥ Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Hvorfor i all verden skal man mistenke barnefaren, bare for dere har opplevd det før? enn hvis moren hans hadde sagt det samme om deg?! Skulle han ha våket over hvordan du har stelt dattra di? Hysteri...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Du bør roe litt ned og ikke bli helt hysteria her. Å mistenke noen uten grunn er det verste man kan gjøre og at moren din "planter" slike tanker i hodet ditt er fullstendig galskap!! La far få være far og ikke nekt ham dette pga. ubegrunnet redsel og frykt fra deg og din mor
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Skifter DU bleie på barnet? Lar du moren din passe barnet? Faren er like stor for at en av dere skal være overgripere som at bf skal være det...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 Jeg selv ble misbrukt i flere år, men jeg har valgt å få barn og må jobbe med meg sjøl ang mistanker.. Stol på han,eller har han gitt uttrykk for noe mistenkelig? Alle kan faktisk være en overgriper, ingen fasit på det.
Gjest Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 Alle kan være overgripere, også du & din mor.... Så jeg ville roet ned tankegangen min litt der. Du får stole på han, skulle det være noe mistenkelig på gang så kommer du nok til å merke det siden du allerede har antennene ute. Men ikke gå rundt å tenk på dette, for som sagt så kan alle være overgripere uten at man kan se det på dem. Det blir feil å mistenke alle.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #7 Skrevet 2. januar 2010 Når det har vært misbruk i familien tidligere er det nokså vanlig å være ekstra på vakt, selv mot personer det overhodet ikke foreligger noen reell mistanke mot. Jeg hadde det dessverre likt, tenkte fæle tanker om både mannen min, faren min og faren hans.. Huff. Men jenta di er bare seks uker, vent en stund og se om følelsen/bekymringen roer seg. Man kan jo ikke bare slenge rundt seg med slike beskyldninger heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå