Gå til innhold

smertestillende mot bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått råd av lege om hva man kan ta?? Har så inni hampen vondt, og ønsker en natt med søvn. Har nesten ikke sovet på 3 netter pga smerter i bekken :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta paracet.

Ellers anbefaler jeg sklilaken og at du bruker bekkenbelte på dagtid.Det hjelper MYE;-)

Tenk over hvordan du beveger deg i løpet av dagen, og husk at du er en dronning!( Altså hold knærne samlet inn og ut av biler/stoler/senga ol)

Skrevet

jm og lege sa jeg kunne ta paracet, men ikke noe annet... det hjelper ikke sånn kjempe mye, men det tar no vekk litt av smerten!

Skrevet

Syns ikke paracet hjelper mot bekkenløsningen, en bør nok og begrense inntaket av paracet når en er gravid. Men kjenner til at en lett får muskel låsninger oppover ryggen i tillegg, dette tar paraceten.

Anbefaler virkelig sklilaken som JM kan bestille for deg på Hjelpemiddelsentralen.

Vær og forsiktig med å belaste bekkenet, ikke gå/stå/sitt mye og hold deg unna støvsuging, gulvvask etc. Jo mer du holder deg i ro og tar hensyn til smertene, jo bedre er det.

Uff, det er noe drit med bekkenvondt, heldigvis så går det over etter fødsel!

Skrevet

Hei! Har du prøvd å gå til kiropraktor? Jeg hadde veldig vondt i bekkenet med førstemann. Det oppstod først rundt syv mnd, så rett før termin. Skikkelig vondt og jeg hadde problemer med å gå og ligge. Men kiropraktoren løste det faktisk slik at jeg fikk en god fødsel. Det var nemlig slik at hos meg så hadde bekkenet låst seg på den ene siden og hvis ikke hun hadde løst det, så kunne babyen fått problemer med å komme ut. Bekkenet var jo skjevt. Men dette var altså min tilstand.

Uansett, så burde du få behandling. Legen kan henvise deg til fysioterapaut og da er det gratis. Vet ikke om de er like flinke for jeg ble anbefalt kiropraktor.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...