Gå til innhold

Tror jeg har et alkoholproblem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste månedene vært nødt til å ta meg et glass rødvin før leggetid, det har i det siste blitt mer en et glass vin, var på ferie og drakk utrolig mye og eneste som får roet ned nervene dagen derpå er et glass vin. Jeg skammes sånn, jeg har nå sluttet å drikke i to dager, bestemt meg for å slutte å drikke framover, holde meg til te, cola osv. vet det blir utrolig tøft men jeg må slutte :( Merker jeg er ganske nedfor nå, vet ikke om det kommer av all alkoholforbruket..

Håper jeg klarer dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempefint at du tar tak i problemet!!

Det kan kanskje lønne seg å alliere seg med en du kjenner godt og er mye sammen med for å "passe" litt på deg?

Synes du er kjempetøff jeg, det er nok ikke lett å overvinne en slik trang tenker jeg. Ønsker deg masse lykke til, dette klarer du :-)

Skrevet

Jeg har det på samme måten, men det er øl jeg bruker......

Har nå bestemt meg for å kutte det ut. Og i dag kjøpte jeg ikke, og her er ingenting i hus heller. Sånn skal det fortsette å være også.

Vi får tenke at vi er flere i samme båt:)

Skrevet

Jeg krysser fingerene og håper du klarer det jeg å:)

Men ville det ikke vært lettere å klare det hvis du hadde tatt i mot litt hjelp fra fagfolk? De har jo taushetsplikt og du er nok heller ikke den første som ber om hjelp der heller. Jeg også trur du kan ha et alkoholproblem, eller i hvertfall er på god vei til å ha et. Hvis du ber om hjelp tidlig, så trur jeg det vil bli lettere å håndtere for deg også.

Ønsker deg masse lykke til

Skrevet

Det kan høres ut som om du er helt i startgropa ennå, og da er det mulig du greier å slutte på egen hånd. Håper det.

Utfordringen er hvordan du skal forholde deg til alkohol videre. Mange (de fleste) som har alkoholproblemer må på ett eller annet tidspunkt ta innover seg at de ikke er i stand til å drikke normalt, og finne seg i å kutte alkoholen helt.

Før de kommer dit vil de fleste ha forsøkt å drikke normalt i perioder, bare for å oppdage at det alltid sklir ut, og de får et overforbruk igjen.

Du har krav på profesjonell hjelp om du har et alkoholproblem, og du kan be fastlegen om hjelp. Lykke til.

Skrevet

Hei jeg vurderer å ta kontakt med fagfolk, vet ikke helt hvor jeg henvender meg..

Sitter her og småskjelver idag og føler meg helt pyton, sitter med angst og på grinen. Jeg vil bare ha et glass vin... Har ingenting her...

Tusen takk, er virkelig dårlig og det er godt å få oppmuntring her inne:) Innser bare at det er det rette å gjøre..

hi

Skrevet

hmmm...trodde dette var et spydig innlegg jeg nå, haddde samme innlegger på skravlesiden i går skjønner du:)

men drikker ikke slik som du da....håper det går bra med deg, fikk tips om en test på anonyme alkoholikere, prøv den du og se om du trenger å tenke varsku...og det bør du vel uansett om du drikker mer en et glass vin hver kveld for å "roe nervene"...lykke til!!:)

no skal jeg på middagsselskap, lovet meg selv å være såååååå snill, men for se da...)

Skrevet

Jeg vil bare ønske deg lykke til med et godt valg om å slutte å drikke!

Det du føler i kveld er nok abstinenser og nervøsitet over å bryte ut av vanen. Men jeg er sikker på at dette klarer du fint!

Du får finne på noe å gjøre i kveld, slik at du ikke blir sittende foran dataen eller tv'en og savne rødvinsglasset.

Gå en tur, vask hus, bak rundstykker eller gjør noe annet du har utsatt! :-) (plukk ned juleting kanskje?) Ta deg et bad eller en god dusj, bruk tid på å stelle negler og smør kroppen inn med deilig lotion.

Når du skal legge deg så lager du deg en kopp god te og går rett til sengs etterpå!

Vips så har du klart den første kvelden! :-) (en kopp te kan jo bli erstatningen din?)

Skrevet

Jeg har også hatt det sånn, men har klart å slutte. Kan mye om alkoholproblemer og hvilke hjelpetilbud som finnes.

Send meg evt. en mail til:

[email protected]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...