Gå til innhold

Bestevenninna mi er

Anbefalte innlegg

Skrevet

fadder for barnet vårt ,og no venter vi en til som da snart skal døpes.

Hun er aldri med h*n, spør sjeldent hvordan det går med h*n, og viser ingen interesse for h*n.

Når vi en sjelden gang treffes,så snakker hun ikke med h*n engang,kanskje bare hei,that's it!

Forlanger ikke noe av faddere,men syns i det minste hun kan spørre hvordan det går og si hei til h*n i det minste de få gangene vi treffes.

Så no lurer vi på å ikke ha hun til fadder for neste, men vet ikke helt hvordan vi skal si det til henne uten å såre henne (selv om hun sårer meg veldig mye med å ikke vise interesse for mini).

Noen flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du behøver jo ikke å ha samme faddere til alle barna. Bare si til henne, hvis hun lurer, at dere vil ha forskjellige faddere på barna deres :o)

Skrevet

Men de andre som var sist skal være no og,kun hun som ikke er da.

Hi

Skrevet

Det har da aldri vært vanlig å ha samme fadder til flere barn...

Skrevet

Vi har ingen andre, vil ha noen vi kjenner og vet kan ta vare på barna våre (familie).

Og hun forventer på en måte å være fadder..

Hi

Skrevet

Da kan det bli noe mer vrient

Da ville jeg nok sagt det som det var, at du forventer litt mer av en fadder. Si det på en pen måte som ikke er anklagende. Kanskje fortelle litt om hvilke forventninger dere har til henne som fadder og evt. hva da andre fadderene gjør.

Kan jo være at hun er usikker på fadder rollen :o)

Masse lykke til ihvertfall..håper dere finner en god løsning på det.

Evt.kan du si at du ønsker en annen venninne denne gangen, slik at det blir likt...hvis det er en mulighet da?

Skrevet

Det beste er vel å si det som det er eller?

Jeg hadde valgt en av mine bestekompiser til fadder (gudfar).

Men når han fremdeles ikke hadde sett barnet når han var rundt 3,5 mnd (rett før dåpen) fant jeg ut at han kanskje ikke passet så bra.

Han hadde nettop fått seg ny dame, ventet barn for første gang og travelt opptatt med sitt.

Så jeg sa til han at jeg følte at han hadde nok med sitt akkurat nå, og da var det nok bedre å velge en annen som ikke var mitt oppi alt stress nå. Det er ett stykke å kjøre mellom oss også.

Han var enig ;)

Så da ble det en annen fadder vi valgte.

Skrevet

Hun bryr seg ikke om barnet nå, hvordan forventer du da at hun skal bry seg om å ta vare på det seinere? En fadder har ingen som helst forpliktelse på seg om å ta vare på barna deres heller. De lover kun for Gud å hjelpe til å oppdra dem i den kristne tro, og om fadderne ikke er sterkt religiøse vil de jo drite i dette også.

Skrevet

Takk for svar :)

Nei har ikke noen andre muligheter,så blir hun eller ikke og de samme som sist.

Mener ikke å forlange noe av hun,men syns hun i det minste kan se h*n ,si hei, ikke ignorere omtrent eller ikke bry seg i det hele tatt,visst hun forventer å være fadder om du skjønner hva jeg mener?Går ann å vise litt interesse.

Snakket om at hun gledet seg til h*n kom men aldri har jeg merket noe til det,og no "gleder" hun seg igjen ,men hvordan kan jeg vite at hun i det hele tatt bryr se når hun viser 0 interesse.

Nei får bare prøve å si nei og forklare på en fin måte om hun ikke forstår :)

Hi

Skrevet

jeg har ulike faddere til mine 2 unger. de første høer jeg ikke noe fra i det hele tatt :( har kke gjort det på veldig mange år. tror ikke jentungen vet hvem de er en gang.

de har ikke gitt henne hverken fødsels eller julegave siden det året hun ble døpt heller.

de andre er mye flinkere :)

Skrevet

Forventer som sagt ingen ting,men forventer i det minste at hun kan klare å si hei når vi treffes og jeg har med mini. Og ikke bare prøve å snakke om alt sitt og ikke ense mini overhodet,og bare vil shoppe og ikke forstå at det gjerne ikke er så lett,og at jeg ikke har lyst å rave rundt i alle butikkene med mini.

Er du fadder,så er det jo greit at det er ett litt kjent fjes(sett mini kanskje 3-4ganger på over 2år...).

Ihvertfall kunne vise litt interesse og ikke overse de få gangene!Er vel ikke for mye forlangt når hun omtrent forlanger å få være fadder?

Hi

Skrevet

Skjønte ikke helt.. ?

Ville din beste venn være fadder i utgangspunktet eller er dette en oppgave du har spurt henne om hun vil ta?

Er faktisk også veldig vannskelig å si nei til noen som spør om noe sånt, mest fordi det er en enorm tillitserklæring, men også pga skuffelsen om man velger å si nei.

Så er det også litt med det at man kan ikke forvente at alle skal slippe alt en har i hendene så fort man føder.. jeg er selv mor men skjønner også mine barnløse venninner som ikke viser noen stor interesse for tassen min.

De er jo som du sier om din venninne, høflige og hilser og "pludrer" litt med barnet.. men utover dette ingen ting.

Og det synes jeg er heeelt greit.. jeg kan ikke forvente annet.

Så mitt råd til deg er:

Spør henne rett ut om hun ønsker å være fadder... og du må forsikre henne om at du ikke blir skuffet/sint/lei selv om du kanskje blir det om hun sier nei.

Sier hun ja, kan du spørre henne om hun er usikker på hvordan hun skal gå frem når det gjelder barnet etc etc ?

Mennesker viker ofte unna når de er usikre..

og til slutt, må jeg jo bare spørre.. er barnet ditt bortskjemt, sutrete ?

kan være søtt for foreldre, prevensjon for andre..

mye som kan spille inn.

Det beste er å spørre!

Skrevet

Vi velger faddere etter hvem som kan og vil ta seg av barna våre om det skulle skje noe(noe de selv har valgt og ville gjøre.familie.)

Forlanger overhodet ikke noe av noen.

For mange er dåpen bare en dåp som er om og gjøre og få overstått og ikke bryr seg om hvem som er fadder eller hva de fjør,men for oss og vår tro så er det altså de som skal ta vare på barna om det skulle skje oss noe..

Hi

Skrevet

Poenget mitt er at (som jeg har sagt noen ganger), hun er ikke høflig,ikke hilser,ikke pludrer eller noe med barnet i det hele tatt,såvidt hun sier hei,og jeg har ikke spurt,men hun forlanger omtrent å få være fadder!

Barnet vårt er smilende,blid,kontaktsøkende,og på ingen måte verken sutrete,grinete,sint eller noe sånt.

Hun sier hei og smiler men får liksom ingen respons...

Hi

Skrevet

Og i tilegg på dåpsdagen sist,viste heller ingen interesse for barnet!

Hi

Skrevet

da er hun nok mer opptatt av statusen enn å være det..

velg noen andre faddere til barnet ditt om du synes hun blir for overlegen.

Skrevet

Det er det jeg føler og. skryter over å være fadder men viser null interesse.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...