Marcus2006+Jente2010 Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 jeg vet det er når man er rundt 6 mnd at man kan søke, men noen som vet det helt sikkert? har hatt overgangsstønad å slikt så da blir det engangsstønad på meg.
marihøne_1986 Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 man får utbetalt engangstønaden 3 mnd før termin, så man må søke før! (: jeg skal søke på den!
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2010 ja husker jeg gjorde det med han første å... men husker det var noe rart med akkurat den søkinga..hehe bra det er flere =)
ida+ lille i magen *fødeklar* Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 Engangsstødnaden skal søkes på etter du e fullgåtte 26 uker. Viss du søke før det får du søknaden i retur. Du må ha me attest på termin fra Jordmor/ lege, som er skrevet etter uke 26. Skal søke på den og er ferdig med min 25 uke nå, Så sitter bare å venter så jeg skal bli ferdig med det..
ida+ lille i magen *fødeklar* Skrevet 2. januar 2010 #7 Skrevet 2. januar 2010 Dersom du føder barn og ikke har tjent opp retten til foreldrepenger, kan du få engangstønad ved fødsel. Engangsstønaden gis for hvert barn du føder. (hentet fra nav sin hjemmeside: http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+fødsel+og+adopsjon/Engangsstønad+ved+fødsel+og+adopsjon) Så det vil si alle som ikke har hatt arbeid for barnet blir født, som f.eks. studenter (som jeg er), arbeidsledige osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå