Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 skikkelig kvalmt. en hund er en hund å et menneske er et menneske. ekkelt å ha masse lopper å pels i sengen...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Lopper? Tror du virkelig at alle hunder har lopper?? Ha ha...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 Har en Berner sennen og det er den beste kosehund jeg noensinne har hatt, han både varmer og trøster meg! Aldri om han skal bli ekskludert fra sengen!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 Hvorfor plager det deg da? Jeg synes det er irriterende at folk ikke kan forskjellen på og/å, men kvalme er de nå ikke...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #7 Skrevet 2. januar 2010 Hehe, hadde vært mitt førstevalg å la bikkja som går ute få komme opp i senga-not! Æsj...sikkert samme type folk som lar hundene slikke av fat en selv spiser av, legger beina med sko på andre togseter, ikke vasker hendene etter de har vært på do, drar på besøk hos andre selv om det er under 24 timer siden de hadde omgangssyke, vasker dobørsten i oppvaskmaskinen etc. Herlig gjeng!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #8 Skrevet 2. januar 2010 Ja, du har helt rett. Alle hunde-eiere med hunden i senga er akkurat som du beskriver. Gratulerer...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #9 Skrevet 2. januar 2010 og du som gidder å bry deg om det er kvalm...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #10 Skrevet 2. januar 2010 Vil ikke si det er kvalmt å ha en hund i senga, uansett rase. Men man bør såklart tenke over små biller og larver som fort kan sette seg inntil pelsen til hunder med tykk og mye pels. Dusj iallefall hunden da før den får sove i sengen. Selv sover min hund i senga vår hver natt. Men det er ei liten kinesisk nakenhund på 4 kilo, og så lenge hun ikke har hår, så er jeg nok ikke redd for hun skal dra med seg noe dritt i senga vår. Dessuten vasker jeg labbene hver kveld, og dusjer henne veldig ofte.
Lilleleen Skrevet 2. januar 2010 #11 Skrevet 2. januar 2010 Jeg har konstantert før i dag at jeg er kvalm, så det er gammelt nytt ) Men jeg vasker alltid hender etter dobesøk, vasker ikke dobørsten i oppvaskmaskinen, har heller ikke bena oppi noen seter med sko på, og mine hunder har egene fat. ) Jeg drar heller ikke på jobb eller bort med omgansyke )
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #12 Skrevet 2. januar 2010 Det som forbauser meg, er hvor lite folk vet om hundepsyken! Som ei anna sa i et annet innlegg her, så skal da ikke dyret være på samme linje som eierene/flokklederen!! En hund skal være på gulvet, små hunder skal ikke bæres som unger eller være i vesker eller andre latterlige ting! Du kan kose på og kose deg med hunden din som du ønsker når bikkja oppfører seg underdannig og rolig, men den skal alltid være dyret, den som ligger underst i ragnstigen! Hvis dere som har disse uvanene av å ha dyret i senga, å ha de i sofaen eller har andre dårlige vaner der dere setter dyret på samme linje som unga deres i handling får en hund med dominerende atferd eller agresive tendenser, da ender det med at bikkja angriper! Det kan være den søte bichon friseen som plutselig biter fingeren av babyen deres. Ta dere i akt damer! Les bøker og vær konsekvent, dyret skal være dyr, det er det beste for alle parter. Det verste jeg ser er hunder som blir behandlet som unger. De kan fort bli helt grusomme å ha med å gjøre, også blir de avlivet fordi eierene ikke skjønte bedre, eller bare ga F og ville ha en baby til i form av en hund! Og du med nakenhunden, de små rasene er de verste på å dominere, så den dagen hunden din klikker på barnet ditt som vil opp i senga, da har du kun deg selv å skylde på!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #13 Skrevet 2. januar 2010 Hva med katta i senga da? Er jeg bare LITT kvalm?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #14 Skrevet 2. januar 2010 Bare et lite tips, HI. Du er jævlig lett å kjenne igjen når du gjør de to samme feilene hver gang su lager et innlegg... Men hold på, for det er morsomt for oss som gjennomskuer deg.
Lilleleen Skrevet 2. januar 2010 #15 Skrevet 2. januar 2010 Jeg er ganske enig i mye av det du sier. Hunder er dyr og ikke små barn, uansett størrelse. Jeg har selv to chihuahua tisper med fire bein å gå på. Men jeg syntes det er kos å ha dem i sofaen og en gang i blandt så har vi dem i sengen med oss. Jeg er vokst opp med en far som er oppdretter av pomeranian (hunder på størrelser med chihuahua) De har alltid fått være i sofaen, og de har sitt eget rom nå. Han vet veldig mye om hunder og hundepsykologi...mye man lærer seg på 25 år. Så det skal nok mere til enn å ha hunden i sofaen og sengen for at den skal bli agresiv. Hunden kan bli agresiv hvis den ikke får klare grenser og tydelige eiere. De tåler å bli snakket til, uansett størrelse. Mine hunder er hunder og det vet godt hvem som er sjefen her ) Syntes det var bra du skrev innlegget, men jeg forsto det slik at hundene ble agresive bare man hadde dem oppi sofaen eller i sengen.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #16 Skrevet 2. januar 2010 De aller fleste hunder har nok lopper, ja. Dere vet det bare ikke.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #17 Skrevet 2. januar 2010 For ikke å snakke om MIDD! Jeg lar ikke min hund ligge i senga. Hunder er ikke rene. Selv om dere bader dem, har de pels som uttøy elsker å klore seg fast it. Hunder liker å rufse pelsen sin i jord og gress, og der plukker de opp det mest utroligste! Æsj, nei, i senga mi kommer ikke bikkja!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #18 Skrevet 2. januar 2010 Katter skal heller ikke ligge i sengen. Her i huset får ikke katten eller hunden være i sengene våre.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #20 Skrevet 2. januar 2010 lilleleen: Nei jeg mente det ikke slik, ihvertfall ikke helt;) Det er så mange som ikke har greie på hund, og de gjør så mange feil at det kan gå galt, så derfor synes jeg det er bedre at man har en innstilling om at dyret aldri skal i sofaen eller senga enn at de skal være slappe på det og får en hund som ikke har klare grenser. Mange hunder tåler fint å være i soafen og senga uten å bli dominerende, men hvis hunden har en dårlig psyke og man ikke legger merke til tegnene før det går galt, så er man i en dårlig situasjon... Når man leser om og ser hvor mange hunder som angriper, så skjønner man fort at det har vært mange dårlige eiere her i verden:/ Bare å se på Hundeviskeren vier jo klart at noen folk ikke burde hatt dyr før de leste litt i ei bok.... Jeg er imot å ha dyrene i sofaen/senga, mest pga mitt syn på hundehold, men også fordi jeg ikke liker å støvsuge og skifte på senga hver dag;) Men jeg mener også at dyrene ikke skal spise på samme rom som menneskene, og heller ikke ha sovestedet sitt på områder hvor det kan bli annsett som forsvarsposisjoner, altså, de skal ikke ha tilholdsstedet sitt på et område hvor de kan tro at de skal passe på. Med mindre man har vakthund da;) Og hunden skal aldri hilse på først når det kommer folk inn døra osv osv. jeg virker kanskje litt ekstrem, men jeg liker store raser, som rotweiler og lignende, og da føler jeg det er bedre å ha 100% kontroll og dominans over dyret:) Det kan fort bli stygt hvis hunden er usikker på hvor han/hun står i flokken. Godt å høre fra andre hundevante mennesker her inne, for til tider føler jeg at det er mest hundeelskere her inne, og få hundeeire....
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #21 Skrevet 2. januar 2010 hvem er su? å hvem mener dere er hi ?
Lilleleen Skrevet 2. januar 2010 #22 Skrevet 2. januar 2010 Da har vi nok samme syn på det med å ha hund ) Godt at vi er flere )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå