Gå til innhold

Hundeiere og småbarnsforeldre, se hit litt:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi er på vurderingsstadiet til å kjøpe hund i nærmeste framtid.

Men lurer veldig på hvordan det er for småbarnsforeldre å ha hund?

Og hvilken rase har dere og er det mye arbeid?

Gjerne fortell om deres hverdag i forhold til antall turer, og det med småbarn springende rundt.

Og fikk dere hunden før småbarnstida?

Vi har en på 2 år, før en til til sommeren. Og ønsker flere barn. Så hvis vi skal vente til vi har fått alle barna vi ønsker så vil det ta tid før hunden er i hus.

Men fortell:) det som er viktig å vite for en kommende hundeeier.

Ps: vokste opp med 2 hunder selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt råd er i alle fall at dere må være to om det.. Vi hadde hund som jeg tok med inn i forholdet, samboer var veldig begeistret og ble glad i hunden, men når det kom til å gå tur eller sånt, så var det plutselig bare min hund.. Ble veldig slitsomt etterhvert!

Jeg vil anbefale å vente til alle barna er født og minste er fem år, men det er bare meg.. Kjøp en liten og rolig hunderase i alle fall, en som ikke trenger to-tre timer tur hver dag..

Skrevet

Jeg hadde ventet. Utrolig slitsomt med hund og små barn!

Skrevet

Hund og små barn går helt greit sammen, så lenge hunden kommer til slutt, eller, etter iallefall et par barn! Slik at den blir vant til litt støy fra barna. Det er absolutt fantastisk å ha en hund til barna, en lekekamerat til dem!

Vi har en kinesisk nakenhund og en kongepuddel, barna elsker dem!

Det jeg tror det viktigste å tenke på, er når du velger å anskaffe den, med tanke på at en hund lever i ca 10 år. Du kan ha svært sårbare barn rundt den alderen, så det bør vurderes. For det kan bli tøft og tungt for dem, at bestevennen dem har vokst opp med, plutselig ikke er der, etter 10 år..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...