Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de to siste dagene hatt vondt i det ene beinet. Det sitter som en strek rett under rompa. Det iller av og til nedover beinet. Det er tungt å få beinet opp på en krakk. Litt ubehagelig å gå. Det er ikke bekkenløsning, for jeg har det også.

 

Jeg nærmer meg termin. Kan det ha noe med fødselen å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan høres litt ut som isjas smerter...hvis det stråler fra ryggen og nedover benet..

(Må også nevne blodpropp...da er det gjerne i tillegg til smerter også hovent, varmt og evt rødt?)

Skrevet

ÆÆ!! Unnskyld at jeg blander meg, men ang blodpropp?? Jeg har hatt vondt/vært veldig øm oppå høyrefoten i en to ukers tid nå. Kom etter jeg fikk hovne føtter. Høyre er mer hovent enn venstre. Kan det være blodpropp?? :o

Skrevet

hmmmm...høres mer ut som vanlig ødem...man kan jo ha litt mer væske i det ene benet enn det andre...men jeg synes man alltid bør være obs på blodpropp hvis det ene benet er merkbart mer hovent enn det andre (og i tillegg rødt og ømt)

Ved blodpropp (DVT) er benet i tillegg rødt, varmt og ømt...og det er liksom litt fast... Jeg nevnte i det andre innlegget blodpropp fordi man burde ha dette i tankene hvis man har ett ben som er hovent, men mest sannsynlig er det ikke det, men greit å være obs på dette...man er jo litt mer utsatt for det når man er gravid...

Her er en link:

http://nhi.no/sykdommer/hjerte-kar/blodproppsykdom/blodpropp-i-leggen-dvt-1511.html

Skrevet

Jeg tror det er isijas jeg har fått, i tillegg til bekkenløsning.

Det hjalp å sette seg ned i en stilling, hvor jeg fikk strekt ut rygg, hofte og låret. Føler meg litt bedre nå. Men jeg tror kanskje det kommer tilbake, så fort jeg prøver å få gjort litt.

 

Mitt bein er verken rødt, hovent eller varmt.

Skrevet

Jeg har også slike smerter fra tid til annen, de begynner ved halebeinet og stråler nedover til leggene? Tror også det er isjiasnerven, kanskje den lettere kommer i klem dersom man har bekkenløsning. Har det også, nemlig. For meg hjelper det å ligge på siden, finne punktet på rumpa hvor smertene kjennes ut til å komme fra, og så massere der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...