Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Hvorfor har de ingen humor? Hvorfor skjønner de ikke ironi? Hvorfor er de så jævla selvhøytidlige? Hvorfor er de så fulle av seg selv? Hvorfor tror de at alt som produseres i Tyskland er bedre enn alt annet? Hvorfor er de så grådige og er mest opptatt av å griske til seg goder? Henger dette igjen fra nazitiden, eller hva faen er det liksom?
Gjest Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Tyskerer er veldig konservative, slik nordmenn var for 50 år siden. De henger litt etter på en måte, men de er på gli...bare gi de litt tid, så er de fleste faktisk velidg koselige og hyggelige mennesker, men de er noe selvhøytidelige og formelle.. samboeren min har familie i Tyskland så vet hva jeg snakker om...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Jadda, har mange tyske venner, men blir så oppgitt noen ganger. Så formelle, korrekte og usunt konkurranseinstinkt (om å gjøre å hevde seg, gjerne tråkke over lik osv.). Tror de trenger en del tiår;-)
lindynatt Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 Vel religion spiller en stor rolle, spesielt i sør Tyskland er de fleste kaotlikker og ganske så høytidelige. Tyske produkter, vel de er gode.. (Siemens, Audi, Bosch, VW osv) Tysk ingeniørvesen er vel et av verdens beste, skolene her nede er tøffere enn i Norge. Humor? Hmm synes de fleste har humor jeg, men de er formelle osv fordi det er oppdragelsen, Jeg sier ikke du og deg og meg til fremmede, men de, dem osv.. Det er meget uhøffelig å tiltale noen med du som man ikke kjenner. Meeen i nord Tyskland er man mer avslappet, mer slik som i Skandinavia, mens her i sør, er man erkekonservative, kirkene har stor innflytelse og litt ut på landsbygda, er man stort sett en utlending fordi man ikke er i familie med halve bygda (utlending=tilflyttet, det vil da også si folk som er tyske men ikke har slekten sin her) I Tyskland har man en annen kultur enn i Norge. Enktelt og greit.. For meg, etter å ha bodd her ned ei mange år og så plutselig tilbringe lengre tid i Norge var et lite kultursjokk.Jeg synes det var frykktelig rart å si du og være på fornavn med gud og hvermansen..(og ja jeg er norsk)
lindynatt Skrevet 2. januar 2010 #7 Skrevet 2. januar 2010 Forresten har vi over 81 millioner innbyggere her i landet (Tyskland) Skal godt gjøres at alle 81 millionene er slik man beskriver dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå