Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Er under 30 år, så sjansen for brystkreft er jo ganske liten. Men litt bekymret likevel. Hatt litt småvondt i ene brystet. Begynner å kjenne etter, og syns jeg kjenner noe. Men mulig bare innbildning. Aner jo ikke hva jeg skal kjenne etter.. Hvordan sjekker man egentlig? Gjør dere det fast hver måned? Noen som har vært hos legen for en sjekk? Føler jeg bør ta en tur, men flaut å ta av seg og ha noen se/ta på dem..
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Jeg sjekker nesten daglig. Moren min hadde brystkreft da hun var 31 og det går i arv i flere generasjoner. Jeg har tatt mammografi 3 ganger også. Husk å sjekke med FLAT hånd når du kjenner etter, og helt ut til under armen...det er viktig å bli kjent med brystene, det er mange kjertler som skal være der, de kan forandre seg under mensen og graviditeter ++ Sikkert info med bilder på nett, om hvordan man kjenner etter best..kreftforeningen.no kanskje:-)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Og forresten, har du vondt, er det bra:-) Som regel har man ikke vondt hvis det er godartet. Ta en time du, så dumt å gå å tenke på ting! Halt sikkert ingenting:-)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Takk for svar! Var ikke klar over at man skal sjekke med flat hånd. Bør lære meg hvordan jeg skal kjenne etter. HI
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 http://www.klikk.no/helse/kvinne/article509248.ece bare hyggelig:)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 Satan... Nei, jeg er skikkelig sløb og det burde jeg ikke være. Mamma har en ondartet svulst i det ene brystet. I tillegg har begge mine fars søstre hatt brystkreft. Tror jeg har litt dårlige gener... Skal faktisk bestille time til legen rett etter nyttår for å komme inn i fast mammografisjekk.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #7 Skrevet 2. januar 2010 nn 15.18: Moren din burde sjekke om hun har et arvelig gen..det har min gjort, hun hadde det. Da er det 50% sjanse for at jeg har det samme genet..dersom jeg har det, blir jeg rådet til å fjerne livmor og pupper..håper jeg kke har det:/ Du kan jo høre med legen din...vi har vært på Ullevåll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå