Gå til innhold

7 mnd og diare...hva binder magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd kanel,eple og blåbær, får det ikke ned,hun bare brekker seg...noen andre gode råd? Skal hun helst ikke ha mme, mtp diare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

risvann? kokevannet som blir igjen etter risen, smaker jo egentlig ingenting du kan jo prøve det?

Skrevet

Har hørt om risvann, hjelper det? Noen som har prøvd? Takker for svar...

Skrevet

Er det tenner på gang?

Skrevet

har du løs mage hjelper banan og har du hard mage så hjelper det også.

maltekstrakt oppi melk funker også her i heimen

Skrevet

Hvis babyen får nesten bare mme som mat, må du bare gi det.. og litt banan som de andre sier. Biola med blåbær hjelper også veldig bra, men 7 mnd er litt tidlig med biola synes jeg =)

Lykke til og god bedring til lille =))))

Skrevet

Takk, har ikke banan i hus, men skal ut å kjøpe....har feber i tillegg, og lurer også på om det er tenner på gang,men har flere som trur det er svineinf. Hva trur dere?

Skrevet

tror ikke det er svineinfluensa..

varseltegn på det er at man blir BLÅ rundt munnen..det er visst det man skal se etter..

Skrevet

Du kan fint gi biola, min lille får antibiotika og har derfor løs mage. barnelegen på sykehuset sa han kunne få en skje biola før hvert måltid. Anbefalte meg også å gi han most banan.

Skrevet

Min lille hadde dirare i noen uke da han var på den alderen. Vi ga mme. Vi var på legevakte, legen og hs flere ganger fordi vi var bekymret. Når man har diare skal man ikke ha melkeprodukter av noen slag, men når det er det eneste de får som mat er det jo klart vanskeligere å forholde seg til. Så lenge barnet ikke taper noe særlig vekt skal det vist ikke være problem og det kalles vist ikke diare før man har over 3-4 bleier daglig. Diare kommer rett etter måltidet eller under måltidet og nesten hvert måltid. Løs avføring er vanlig når tenne kommer. Har barnet diare over lengre tid kan det være allergier (melkeallergi er veldig vanelig) eller andre sykdommer og da bør du ta kontakt med lege. Jeg ble anbefalt både hos lege og på legevakten å bare gi melk og det ville gå seg til etterhvet. Det var viktig å få i nok væske og nok næring. Most gulrot er vist ganske bra mot løs mage. På halsestasjonen anbefalte de meg å bytte ut melka med halvparten eplemost og halvparten vann med kullsyre noen måltider for å stabilisere magen.

Ser flere anbefaler banan. Banan som er umoden/lite moden virker stoppende og moden/overmoden banan virker løsende.

Skrevet

Hun er ikke blå rundt munnen (visste ikke at vi skulle se etter det), trur jeg kjenner tenner som er på veg : )...nå har jeg ikke biola heller i hus, men har gitt hun most blåbær med sukker og litt vaniljesaus(sikker ikke "lov")

Skrevet

Takk for svar lillebror..

Hun har mer en 3-4 bleier i døgnet, nesten det dobble...men trur det er tenner, men skal vere på vakt....mor nevnte most gulerot, så det ilag med potet har jeg gitt...var ikke klar over det du skreiv om banan, takk for tips

Skrevet

Bare hyggelig. Satt ganske fortvilet selv for ett år siden i samme situasjon. Det gikk over men det er jo ikke noe hyggelig når ungene ikke har det bra.

Anbefaler eplemost og vann med kullsyre. Hjelper ganske fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...