Gå til innhold

Hendene er så vonde om natta :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir bare verre og verre. Ikke akkurat det jeg hadde trodd skulle holde meg våken om nettene. Har sovet med votter den siste uka, det hjalp i begynnelsen, men ikke nå lenger. Vært våken hver time i natt.

Mister helt følelsen i henda, og oppover armene. Og det verker til langt inni margen. Bruker lang tid på å klare å bøye fingerne og rette de ut, da dette gjør utrolig vondt, og de er utrolig stive!! Og smertene som kommer når følelsen begynner å komme tilbake i henda er så vonde, prøvd massere de under varmt vann, lindrer kanskje litt. Ellers blir jeg sittende i senga og nesten sitter på henda av smerte. Synes ikke jeg har spesielt mye vann i henda heller men.

Noen fler som har dette, og hvordan løser dere dette?

Har prøvd skinne for å holde håndleddet rett, og det hjalp ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har litt vondt og stive fingre... men ikke så galt som hos deg... Jeg får sove med det, men kan våkne om natta og slite med å bøye fingrene....

Er som sagt ikke så veldig plaget, og gjør ingenting for å løse det....

Håper du blir bedre, men jeg har ikke noe svar til deg om ting du kan gjøre... lykke te :-)

Skrevet

Hei Maren!

Jeg har ikke så store plager som deg, men plages med hender som sovner om natta.. Leste litt om det, og du burde høre med legen din eller en fysioterapeut om hva du bør gjøre. Søk på carpal tunnel syndrom..tror det skrives sånn..

Skrevet

Ja, sjekka ut litt mer, og leste om det, og det stemmer vel at jeg har noe sånt, for verst er det i pekefinger og langfinger, de som er vondest. Hendene har sovnet en stund om nettene, sikkert holdt på med det en måneds tid, men den siste uka at det er blitt skikkelig vondt, og vekker meg hver time. Står det er en nerve i klem, og det kjennes jo sånn ut. Som skikkelig tannverk i hånda :-(

Skrevet

Har hatt det slik i to mnd nå, men den siste uken har det faktisk blitt bedre, så har jeg kanskje blitt vant til det=) Nå er det fem dager siden termin, så det er greit å ikke ha det å tenke på hele tiden=)

Anbefaler deg å prøve å sove med hendene hengende ned utenfor sengen om du klarer - det er ihvertfal det eneste som har hjulpet meg. Ellers så kan det hjelpe å smøre hendene med"varmekrem" som får igang blodomløpet før du legger deg.

Skrevet

Uff, håper du finner ut av det Maren.. Jeg har også hatt det sånn en stund nå, håper jeg ikke får så vondt som deg.. Våkner maks en gang om natten pga en hånd (hovedsakelig tommel, pekefinger og langefinger) som har dovnet bort..Og så går det fort over når jeg får strukket ut armen og ristet litt..

Men, jeg skal høre med fysio om dette på mandag, og får jeg noen gode tips så kan jeg si fra :)

Skrevet

Jeg føler virkelig med deg!!! Jeg har hatt det slik siden uke 24 - er i uke 35 nå. Har vært helt grusomt til tider, spesielt på natta og nå er det vondt når jeg smører mat, skriver på pc, bærer ting - you name it. Men altså, jeg ble sendt på ortopedisk på sykehuset hvor jeg fikk tilpasset skinner. Fikk beskjed om at skinner man kjøper på apoteket slettes ikke holdt mål. Legen på ortopedisk sa at i noen få tilfeller har de operert gravide (er visstnok en enkel operasjon som gjøres i lokalbedøvelse), mens jordmoren min sa at hun også har vært med på og satt igang fødsler pga carpal tunnel. Jeg ble mye bedre med spesieltilpassede skinner, men nå har det igjen begynt å bli skikkelig ille og har fått beskjed om å ta kontakt med ortopedisk igjen.

Så mitt tips er å få lege eller jordmor til å henvise deg til ortopedisk - skinner og/eller operasjon er visstnok det eneste som hjelper..

Lykke til!

Skrevet

Jeg har også dette problemet, men ikke så ille som deg.

Jeg har lagt en sammenbrettet sommerdyne under madrassen min slik at overkroppen min er høyere enn vanlig når jeg sover.Da samler ikke vannet seg så mye i hendene. I tilegg prøver jeg å ligge unna salt og saltmat.Det forverrer det. (Minner om at det er mye salt i sjokolade:( )

Dette har ihvertfall hjulpet for meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...