Mammapudding Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Jeg sliter litt med å kontrollere sinnet mitt. Jeg VIL ikke bli så sint at jeg hiver ting i veggen eller brøler, men det kommer til et punkt hvor jeg MÅ få det ut. Det er som om en klomp vokser i meg og blir større og større jo lenger jeg klarer å kontrollere sinne mitt, etter at jeg har kastet en sko i veggen eller brølt skikkelig så er sinne borte og klompen forsvinner, og jeg kan gå tilbake til en normal reaksjon. Vil gjerne ha tips om andre måter jeg kan få ut sinnet mitt på, for jeg vil ikke være sånn som dette..
*Lissi* Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Jeg er også ganske hissig, men kaster ikke ting da:-) Er faktisk ganske slitsomt. Sambo er super rolig og hisser seg aldri opp, så får dårlig samvittighet om jeg blir sint. Hadde et mye større behov for å få ting ut før. Følte meg liksom "lettere" etterpå. Sambo lærte meg at man ikke trenger å brøle og trampe for å "lette på trykket". Og ikke er det noe kjekt for omgivelsene når det er slik heller. Jeg liker iallfall ikke at folk skriker og kjefter. Jeg prøver å trekke pusten når jeg blir irritert. Vanskelig, men som oftes er det jo bagateller man hisser seg opp over. Har litt med hvordan man hånterer problemene i hverdagen.
Mammapudding Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2010 Er heldigvis ikke ofte at jeg kaster ting da, men det har hendt. Brøle derimot har jeg gjort ganske ofte, desverre er det som oftest til Leah:( Som regel blir jeg "normalt" sint hvis hun gjør noe galt, men en gang i blandt så topper det seg og jeg brøler:( Sier alltid unnskyld til henne og vi snakker om at mamma ikke får lov å bli så sint at Leah blir redd. Det har hendt oftere at jeg klarer å kontrollere det, men da blir klompen værende til jeg blir alene og kan ødelegge noe :/
*Lissi* Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Har 4 barn selv og river meg selv i håret mang en gang;-) Prøver å tenke at man ikke trenger å kjefte på barn, går mye bedre bedre når man snakker. Ikke lett alltid!
Mammapudding Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2010 Hehe, ja d er sant:) Ønsker meg i utgangspunktet 4 barn, men har jo ikke en gang nok tålmodighet til det ene barnet jeg har, så må kanskje revurdere det
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 Jeg har det akkurat som deg... og får superdårlig samvittighet hver gang... så jeg jobber hele tiden med å prøve å trekke pusten dypt og tenke meg om en gang til først... men føler ikke det er så ofte jeg lykkes med det... jeg har to barn.... går nok mest ut over eldstemann foreløpig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå