Gå til innhold

Speilrefleks-dilemma!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke å bestemme meg for hvilket jeg skal gå for...

Noen som har erfaring med disse kameraene?

Nikon D3000 kr 3295,-

eller

Canon EOS 450D kr 4495,- (best i test Lyd&Bilde)

Jeg elsker å ta bilder, men er ingen proff akkurat! Dette blir mitt første speilreflekskamera, og jeg håper å gjøre det riktige valget.

Hvis Nikon sitt er bra, vil jeg jo spare en god del penger..

Erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er elendig på å ta slike avgjørelser, hater det!

Please, kan noen overtale meg til det ene eller andre?

Skrevet

Har Canon sitt og er strålende fornøyd, mer kan jeg ikke si!

Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert, men svarer likevel. Vi kjøpte speilrefleks kamera i juni (2009). Det vi gjorde var å gå i en butikk som solgte både Nikon og Canon. Vi fikk lov å holde i, prøve og teste begge kameraene. Da fikk vi en følelse av hva som ville passe oss best. Valget vårt falt på Canon, dette fordi det bla. var bedre å holde i for mannens store hender:0). + at vi likte veldig godt designet og brukervennlighet, og det at vi også kan ta film med det. Så vi endte opp med Canon EOS 500D. Hittill er vi utrolig fornøyd med at vi la endel penger i kameraet, og også veldig fornøyd med bildekvalitet osv. Så mitt råd er å gå i butikken, prøv begge kameraene du liker og velg utifra det. Lykke til:0)

Skrevet

Begge to er utmerkede. Gå i butikken og hold dem, velg det som ligger best i hånda. De har ganske ulikt grep.

Skrevet

Jeg var også usikker på om jeg skulle ha Nikon eller Canon. I butikken sa de at de to fabrikantene var veldig like når du så på kameraer i omtrent samme prisklasse, det er samme teknologien og forskjellen på bildekvaliteten er umulig å se...

Jeg ble anbefalt å prøve de, se hvem jeg likte best å holde i hånden osv. Jeg endte på Nikon og er veldig fornøyd, søsteren min valgte Canon og er like fornøyd.

Gå i butikken og se på dem du, hold de i hånden og prøv de.

Skrevet

Tusen takk for svar!! Da stikker jeg og prøver begge;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...