Gå til innhold

bakteriell vaginose... farlig??


Anbefalte innlegg

Skrevet

lest på nett at dette kan føre til abort og tidlig fødsel.....

 

er i uke 14,og skal til legen til uka så bør vel nevne det for legen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke du trenger å bekymre deg for abort :) det står mye skummelt når man begynner å lese på nett ;)

men for tidlig fødsel kan skje i noen tilfeller...

legger med en link som du kan lese og den er fra en sikker kilde;

 

http://nhi.no/sykdommer/kvinne/infeksjoner/bakteriell-vaginose-1343.html

 

og du kan godt nevne det for legen din når du skal dit..

jeg har vært plaget med dette i flere år, det kommer stadig tilbake..

grunnen er sensitive slimhinner (oppi der) og en samboer som er borte annenhver mnd i jobbsammenheng.. det fører til at kroppen min reagerer som det skulle vært partnerbytte hver gang han kommer hjem..

veldig plagsomt, men lactal hjelper meg å holde det i sjakk :)

Skrevet

er noen år siden sist jeg var plaget med dette da fikk jeg noe tabletter jeg sku ta..

men det er ikke så ille denne gangen,merker bare når er på do..

men skal høre med legen om det..

 

lactal-er det såpe eller noe annet??

Skrevet

hør med legen du :) det er alltid godt å få gode svar på ting man er usikker på.. spes når man er gravid!! :)

 

hehe :) kanskje det ikke heter lactal ;)

jeg er tom i skapet så får ikke sjekket, men er nesten helt sikker på at det heter det.. det går på rekalme på tv innimellom, ei dame som prater om vond lukt og irriterende utflod osv.. det er som en gele/krem som klemmes/sprøytes oppi før jeg legger meg..

det holder liksom ph verdien min i orden.. spes rundt mens, men det er jo ikke aktuelt nå siden jeg er gravid ;)

 

jeg har vært på utallige gu undersøkelser og tatt antibiotika og alt mulig.. tenker av og til at jeg aldri kommer til å bli "normal" neddi der..

men har heldigvis ikke vært plaget under svangerskapet...

Skrevet

sjekk ut www.lactal.no :)

der står det om det..

Skrevet

sist jeg hadde det prøve jeg canasten husker jeg men hjalp ikke på det katarr greiene..

så fikk resept på noe tabletter jeg tok i 2dager el noe.. fikk den smaken i kjeften av de da.. grøss...

 

men da skal jeg høre med legen til uka..

 

takker for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...