Lykkeliten86 Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 gutten min på 19.mnd leker så og si ikke alene, er litt frustrerende for tiden, pga han skal hele tiden være rundt oss voksne. noe å gjøre for at han skal utvide horisonten sin ?
lille sprelle Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Ta tiden til hjelp. Snuppa på 20 mnd leker mer og mer for seg selv, men det er en gradvis endring og selvsagt ikke hele tiden. Hun kan imidlertid sitte å pusle med noe på gulvet mens jeg tømmer oppvaskmaskinen, eller perle mens jeg leser avisen ved siden av osv.
tingeling78 Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Snuppa på 20 mnd har alltid vært ganske flink til å aktivisere seg selv. Før jul ble det mer og mer at hun ville hjelpe oss med alt mulig i stedet for å leke. Ble litt sur hvis hun ikke kunne stå på stol ved kjøkkenbenken og "hjelpe." Ikke alltid så praktisk å ha henne der. Til jul kjøpte vi et hus til henne. Settes opp som et lite telt. Jeg satt inn en del leker der, også ting hun ikke har interessert seg for lenger. Men der blir hun fort sittende en halv time å leke. Og alt i huset er plutselig gøy:)
Lemonia Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Gutten vår er bare 12 mnd, men han har alltid hatt stor glede av å leke alene. Han kan sitte lenge med lekene sine eller prate for seg selv, noe som er veldig greit. Jeg kan få gjort nødvendige ting eller bare slappe av i sofaen, jeg trenger ikke underholde ham til enhver tid. Om det er noe man kan gjøre for å lære dem å leke alene vet jeg ikke. Jeg har i allefall helt siden han var liten latt han være alene litt mens jeg har gjort ting, jeg har altså ikke tatt ham med meg overalt hvor jeg går, og da må han bare finne på noe selv. Om det er det som er årsaken, eller om han bare er flink til å underholde seg selv vet jeg ikke, men jeg tror uansett at dette er noe som kommer etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå