togutter Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Når jeg gikk ut i permisjon hadde jeg ikke fast jobb.. hadde jobbet i et vikariat. Nå når permisjonen nærmer seg slutt, har jeg enda ikke fått noen jobb. Hvordan skal jeg gjøre dette da? Kan jeg få arbeidsledighetstrygd? Dette er pes, pes, pes! Hater å være arb.ledig!!!
Gulosten™ Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Ja du får dagpenger når du registrerer deg som arbeidstaker på NAV og sender søknad om dagpenger (kommer ikke av seg selv ). Så lenge du ufrivillig er arbeidsledig slipper du karantenetiden for dagpenger. Lykke til med jobbsøkingen, det er ikke bare-bare!
elskerlivet Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Om du har hatt lønnsinntekt i løpet av de 3 sistekalenderårene, alså 2007, 2008 og 2009 som overstiger kravene vil du ha krav på dagpenger fra NAV ja. Kravet er over 1, 5 G (ca109000) sist kalender år eller over 3G (ca. 218000) tilsammen på 3 siste kalenderår. Har du det må du registrere deg som arbeidsledig på nav, dette kan gjøres på ditt lokale navkontor eller på nav.no, men du trenger en legitimasjonskode for å få fullført registreringa, så kan være greit å ta en tur til dem. Der ber du om å få en dagpengesøknad, med denne må du levere dokumentasjon på siste jobb du har hatt og dokumentasjon på når permisjonen går ut. Du vil få 3 karensdager da dette er noe alle får. Regner med at hun som har svart over her snakker om tidsbegrenset bortfall på 8 uker som man får om man selv er skyld i n oppsigelse eller selv har sagt opp en jobb, men de 3 karensdagene får alle uavhengig av årsak til at man er arb.ledig. Håper du ble litt klokere, se førøvrig nav.no, der finner du det meste. Hilsen nav-ansatt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå