Gå til innhold

noen som kan dette med nav, permisjon, arbeidsledig osv...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg gikk ut i permisjon hadde jeg ikke fast jobb.. hadde jobbet i et vikariat. Nå når permisjonen nærmer seg slutt, har jeg enda ikke fått noen jobb. Hvordan skal jeg gjøre dette da?

Kan jeg få arbeidsledighetstrygd?

Dette er pes, pes, pes!

Hater å være arb.ledig!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du får dagpenger når du registrerer deg som arbeidstaker på NAV og sender søknad om dagpenger (kommer ikke av seg selv :P).

Så lenge du ufrivillig er arbeidsledig slipper du karantenetiden for dagpenger. Lykke til med jobbsøkingen, det er ikke bare-bare! :)

Skrevet

Om du har hatt lønnsinntekt i løpet av de 3 sistekalenderårene, alså 2007, 2008 og 2009 som overstiger kravene vil du ha krav på dagpenger fra NAV ja. Kravet er over 1, 5 G (ca109000) sist kalender år eller over 3G (ca. 218000) tilsammen på 3 siste kalenderår.

Har du det må du registrere deg som arbeidsledig på nav, dette kan gjøres på ditt lokale navkontor eller på nav.no, men du trenger en legitimasjonskode for å få fullført registreringa, så kan være greit å ta en tur til dem. Der ber du om å få en dagpengesøknad, med denne må du levere dokumentasjon på siste jobb du har hatt og dokumentasjon på når permisjonen går ut. Du vil få 3 karensdager da dette er noe alle får. Regner med at hun som har svart over her snakker om tidsbegrenset bortfall på 8 uker som man får om man selv er skyld i n oppsigelse eller selv har sagt opp en jobb, men de 3 karensdagene får alle uavhengig av årsak til at man er arb.ledig.

Håper du ble litt klokere, se førøvrig nav.no, der finner du det meste. Hilsen nav-ansatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...