Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 I løpet av julen har jeg fått ex antall sms fra en venninne om jeg ikke kan låne henne alt fra 100-1000 kroner. Pengene får jeg stort sett tilbake innen rimelighetens tid uten og mase for masse, men jeg begynner og bli lei av og svare på alle disse sms ene og låne henne penger. Hun er tillegg ofte på shopping og bruker penger på både smått og stort som hun egentlig ikke alltid trenger. What too do???
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Er det ikke bare å si nei til henne, og heller legge til at du kan kanskje være mere behjelpelig når hun faktisk virkelig trenger hjelp.
Gjest Filifjonka Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Avslå. Hvis du syns det er vanskelig, så prøv å tenke på at det er dine penger og din rett å bestemme over dem/beholde dem. Tenk også på at du slett ikke skylder henne (eller noen andre) en unnskyldning eller forklaring for at du avslår.
Gjest Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Bare svar: "Beklager, jeg kan ikke hjelpe deg." hver gang hun spør. Hvis hun ikke får ja hver gang vil hun nok slutte å spørre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå