Gå til innhold

Sex under svangerskapet-SERIØST:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker synspunkter om det, seriøse og helst fra menn...

Er gravid og syns sex er kjempeviktig...,TROR mannen min sliter litt, men er usikker...hva er vanlig???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke mann, men svarer litt likevel :)

Vi hadde omtrent ikke sex i det heletatt mens jeg var gravid. Mest fordi jeg hadde bekkenløsning å veldig lett fikk vondt, så de gangene vi prøvde så var vi bare stressa begge to, og redd for at jeg skulle bli ødelagt av det. En annen grunn til at det ble lite av var at sambo leste en historie av en mann som fortalte at han hadde sex med sin gravide kjæreste, og så helt tydelig kunne kjenne at barnet sparket ham i penisen mens han var inni henne. "Om det skjer så tror jeg aldri jeg klarer å ha sex igjen" sa sambo da.

Hva som er vanlig varierer nok veldig, og er avhenging av hva man er komfortabel med. Vi snakket mye om det underveis i svangerskapet, og har også snakket en del om det å ha sex igjen etter fødselen (bla pga mye sying), og for oss har det nok vært veldig viktig å være åpene med hverandre om dette, så ingen av oss føler seg uønsket eller avvist.

Skrevet

Hei, her nytter det ikke å tro, det skaper bare unødvendig usikkerhet. Ta en ordentlig prat med mannen din om dette, fortell ham hva du tenker og hva du ønsker og prøv å få til en åpen dialog om hva han evt. er bekymret for. Kanskje er han like usikker som det du er; det kan være frykt for å skade barnet, at de vanlige stillingene ikke fungerer like bra som før (magen kan faktisk komme litt "i veien" og man kan bli nødt til å være mer kreativ), eller at han har forestillinger om at kvinner har mindre lyst under svangerskapet og derfor forsøker å ta hensyn. Alt er vanlig egentlig, folk er forskjellige, og den eneste måten du kan finne ut av dette på er at dere snakker sammen og er åpne og ærlige.

Skrevet

har hatt to kompiser med samme problem, men gjør som de, snu deg i 'doggy' og se hva som skjer;) hehe

Skrevet

Mannen her gruer seg faktisk til at jeg blir gravid. "for da er jo kroppen din så vakker, og sexen fantastisk, men du har sjeldent lyst"

• 3 måneder senere...
Skrevet

Det er vel egntlig svært variabelt hva som er vanlig vil jeg tro, men selv nyter vi fortsatt et hærlig sexliv, en må bruke fantasien etterhvert som magen vokser, men fantasi har vel egentlig aldri vært en hindring for noen, bare viljen..;)

Er en usikker på seg selv pga magen vokser kan det være godt å høre noen koseord fra sin kjære, men er faren usikker på om han skader deg eller barnet, kan det være derfor han unngår sex under svangerskapet. Beste å gjøre i dette tilfellet er å diskutere det med legen/jordmoren når faren er til stede, slik at han har mulighet til å stille spm som han også har behov for å stille..=)

Skrevet

Min mann har lyst uansett han, ikke noe ser ut til å stoppe lysten hos han hehe - er nå i uke 38

Skrevet

Jeg er i uke 33, og vi har aldri hatt bedre sex enn det vi har nå :) Lysten min er på topp hver dag (tross kvalme og bekkenløsning), og vi nyter det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...