Lyst på en til! fekk prins:D Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Vi skal gifte oss hos sjømannskirka på Lanzarote til høsten, og har senndt ut innbydelse till familie og forlovere. Forlovere har vi selvsagt spurt på forhand, men familie fikk innbydelse i julegave (og det ble godt mottatt). Familie må selvsagt betale reisen selv, men vi forlanger heller ikke å få gaver. Så er vi litt uenige om hvordan vi skal gjøre det med forlovere? Så trenger litt råd Vi må rekne med å betale minst 4000kr p.p med charter. 2 forlovere med følge blir 16 000 kr i tilegg har ene forloveren 2 barn som også kommer til å bli med foreldrene sine på tur. Da er vi fort opp i 24 000 kr! Bare for reisen og oppholdet til forlovere. Så lurer vi på. Er det vanlig/riktig at vi betaler dette? eller kan vi spørre om de kan betale event. halve prisen, så vi resten? eller kan vi si til dem det samme som vi sa til familie? at vi ikke ønsker gaver, men at det er gave god nok at de blir med oss? Synspunkter?? =)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Kan jo si det samme som til familie. At det er gaven at de kommer i brylluppet deres Ellers kan dere jo betale for bare forloverene, men de som de skal ta med seg, kan de betale for selv. Tror nok de fleste forstår uansett når det er sånne ting Lykke til! Og gratulerer!!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Et vennepar av oss giftet seg i utlandet, og samboeren min var forlover. De betalte fly og opphold for oss begge, Et annet vennepar giftet seg også i utlandet, de betalte for forlover uten følge. Jeg hadde nok selv valgt å betale for forlovere, men kanskje ikke følge. Og barna synes jeg de bør betale for selv. Det tror jeg de vil synes er helt naturlig og. Men betaler dere ikke for hverken forlovere eller følge, må dere tenke at de kanskje ikke kan bli med. For vet ikke selv om jeg hadde tatt meg råd til at jeg selv (hvis jeg var forlover) skulle betale tur og opphold for meg selv pluss 1 uke ferie som jeg bruker uten familien min...hvis vi ikke hadde råd til å ha med alle. Men dere har gjerne snakket litt med de om dette, og vet halvveis hvordan de tenker?? Synes også det er stor forskjell på om dere gir innbydelse eller ei. Jeg hadde nok gitt innbydelse til de jeg hadde betalt for (enten reise eller opphold), andre hadde jeg sagt at hvis de ville måtte bare de komme ned i bryllupet. Da står det litt friere, og det er ingen tvil om at de måttte stått for både reise og opphold selv. Det er det en del jeg kjenner som har gjort. Hvordan gjør dere med familien. Du skrev de fikk innbydelse i julegave. Hva innebærer det? Å komme i selve bryllupet, eller dekker dere noe der? Merker jo at bryllup i utlandet ikke akkurat blir billigere enn bryllup hjemme... Og synes det var en god ide og si at dere ikke trenger gaver, at det er nok at de blir med. De gir vel gjerne en gave uansett, men da er det jo fordi de ønsker det:)
Diddels Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Vel altså... disse folka har jo sagt ja til å være forlovere, har de ikke råd til å følge dere til utlandet så burde de vel heller ikke takket? Det er storsinnet av dere og spandere, og dere skal i hvertfall IKKE spandere på følge.
Lyst på en til! fekk prins:D Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2010 Takk for svar Forlovere var spurt først. Bare min forlover med følge har takket ja. De ville heller ikke at vi skulle betale for dem. (men det vil vi selvsagt) Forloveren til min samboer vart gla for å bli spurt, men måtte tenke gjennom tilbudet når han hørte at det var på Lanzarote. Vi har ikke fått svar enda. Uansett så forlanger vi ikkje presanger fra noen! Familien vår har ventet lenge ( år, hehe) på at vi skulle gifte oss, så for de så var innbydelsen den beste julegaven de kunne få. De har alt beg. å planlegge. Tror vi har kommet frem til at vi leiger en stor bolig med tre soverom. slik at det er plass til både følge og barn som blir med. Så tenkte vi å spørre forloverne om det er greit at de betaler flyreisen selv, så kan de også bestemme selv når tid og hvor lenge de ønsker å være.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Jeg hadde vært fornøyd om jeg ble påspandert turen som forlover. Hadde IKKE ventet at noen skulle betale for manno og barn. Om det hadde passet seg slik at man kan kombinere med en ferie kan man evt. betale for dette selv. Å leie et feriehus/leilighet der alle kan bo høres ut som en veldig godt forslag. Men ville nok hørt med de aktuelle personene før noe bestiller. Kan jo hende de vil ha noe for seg selv, særlig de som evt. reiser som familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå