Sonnas 2 vidunder Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Offameg. Dette blir en skikkelig sytemelding, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal oppføre meg jeg nå.. Er gravid med nr to, med far nr to. Far nr en har jeg et helt greit, 'forretningsmessig' forhold til, han har sønnen sin en gang i uka, og det funker for oss. Familien til nr en derimot, er det verre med. De er jeg så glad i! Det ble slutt mellom far nr 1 og meg for tre år siden, og vi sluttet å prøve for to år siden etter mye rot og utroskap. Dette har, så vidt jeg vet, ikke familien hans noe kjennskap til. Heldigvis. Nå skal jeg ha et barn til, og lillegutt på 3 år skal bli storebror. Problemet mitt er at jeg føler ikke mye glede over dette! Offameg! Sliter med dårlig samvittighet overfor familien til far nr 1. Kjennes nesten ut som om jeg er redd for å 'skuffe' dem, om dere skjønner? Innerst inne vet jeg jo at dette er tull, og at de sikkert vil det beste for meg, men noe er det likevel som sperrer og gjør at jeg ikke får meg til å fortelle om graviditeten til dem. Det er igrunn ganske grusomt. Jeg skal ha barn i midten av mai, så det er jo ikke lenge til de ser det av seg selv, og det er jo ikke så hyggelig å måtte oppdage det slik.. Enda verre er det for ham som går hjemme og er super pappa til sønnen min, og nå skal få oppleve graviditet og fødsel for første gang..han merker jo at det ikke er noe særlig entusiasme hos meg. offameg. Og jeg vet, og prøver å gjøre litt med dette, men det er ikke så lett. Kanskje er det normalt med overfølsom samvittighet når man er gravid?
Sonnas 2 vidunder Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #2 Skrevet 2. januar 2010 Ahem.. jeg ser nå at det kan se ut som om jeg har vært utro, og at det er dette jeg har dårlig samvittighet for.. det stemmer ikke helt. Var han som var utro, og jeg er glad for at foreldrene ikke vet dette. Jeg vil ham alt godt. Den dårlige samvittigheten kommer av at jeg føler at jeg 'skuffer' dem ved å gå videre i livet mitt. at jeg får barn med en annen mann enn sønnen deres..
LivK har født Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Hei! Høres ut som overdreven dårlig samvittighet, ja!.Du skylder ikke eks-svigerfamilien noe, og jeg kan ikke tenke meg at de kommer til å mene noe som helst negativt mtp ditt nye svangerskap. De vet sikkert at du har en ny mann i livet ditt? Det er jo en ganske naturlig ting at man ønsker å lage barn sammen. Jeg tror at hvis du får lettet hjertet ditt og fortalt det til eksens familie, så vil du kunne glede deg mer over det nye barnet også! Du må se hvem som er de viktigste i livet ditt nå. Hvis familien til eksen er like glad i deg som du er i dem, så vil de glede seg med deg! Lykke til - hopp i det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå