ღMadame_mim ღ Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 hva gjør de med kroppen egentlig? trodde de skulle få igang fødsel jeg, men jeg har jo ikke lyst til å føde nå,8 uker før termin....
MammanTilLilleLilly <3 Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Det sies at de kan gjøre fødselen lettere / mer smertefri og at fødslen tar kortere tid, men det er ikke nødvendigvis noe igangsettende middel. En kan fortsatt gå langt over termindato selv om en tar disse. Kapslene skal også hjelpe til slik at livmoren trekker seg fortere tilbake og renselsen tar kortere tid. Dessuten er de visst stimulerende på melkeproduksjonen. Bringebærblad fås både som kapsler og som te. Det er anbefalt å begynne å ta kapslene minimum 6 uker før termin for at de skal ha noen virkning, gjerne 2-3 mnd før termin. Rappet dette fra et forum på nybaktmamma.com:
*SmurfeMamma* Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 jeg begynte på bringebærblad kapsler i uke 35 forrige gang.. Vet ikke om det var tilfeldig eller om bringebærbladkapslene som har skylden men.... jeg fødte 14 dager før termin, brukte 4 timer på fødselen, hadde ikke veldig vondt, revnet litt, men ikke mye.... hadde ALTFOR MASSE melk, og livmoren hadde trukket seg helt sammen dagen etter, jeg fødte rundt 8 på kvelden, og på morgen rundt kl 8 var livmoren som den var før jeg ble gravid ca sa jormoren.. så i dag har jeg gått til innkjøp av disse kapslene igjen:) Har allerede tatt 3 stk, og skal ta 3 til i kveld.. krysser fingrene for at disse gir meg nok en drømmefødsel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå