Gå til innhold

Barnebokklubb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Femåringen vår har vært medlem av Bokklubbens barnebokklubb siden hun ble født, men vi har nesten aldri kjøpt noe. Det er vel mest fordi bøkene er ukjente for meg, og at jeg ikke er så glad i å bruke penger på ting vi ikke ABSOLUTT trenger.

Derimot synes jeg hun trenger klassikere av Egner og Lindgren, men de bøkene er aldri tilbudt gjennom Bokklubben, så hun får dem oftest til bursdag eller jul, av slektninger i Norge.

Hun er veldig glad i både Egner og Lindgren (samt Pulverheksa, som er ny for meg), og det jeg lurer på, er om det finnes en bokklubb for barn med sånne gamle klassikere. Kanskje et litt større utvalg enn Bokklubbens?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo barnas egen bokklubb (beb.no) kan jo være den har noen bøker som du søker etter. Vi er medlem i både den og i bokklubben.no - og hvis man søker litt så kan man finne bøker av de du leter etter til reduserte priser. Men må søke litt.

Skrevet

Sender bokklubbens barn til statene ?

Beb sender ikke utenlands...

Skrevet

Jeg vil anbefale deg og blande litt klassikere med nye, "ukjente" bøker. Klassikerene er veldig gode, men foregår i en annen tid enn den vi lever i nå. Mine elsker både Egner, Vestly, Lindgren osv, men er også kjempefan av Karsten og Petra, Lille prinsesse, Barbafamilien m.m.Kari Grossmann har også mange gode bøker.

Ellers tror jeg nok Bokklubbens Barn har det største utvalget, i alle fall i klassikere. De har jo mange andre bøker enn dem som de tilbyr hver mnd. Et søk på Astrid Lindgren gav 205 treff...

Og du, barn trenger absolutt bøker. ;)

Hilsen lesehest som er mamma til to bokormer.

Skrevet

Ja, Onemorepls, Bokklubben sender til USA, men det koster jo litt.

Agehya, selvfølgelig trenger barn bøker. Du kan jo fortelle meg at de trenger mat også ;)

Spørsmålet er ikke om vi ABSOLUTT trenger bøker, men om vi absolutt trenger en hvilken som helst bok som Bokklubben tilbyr.

Vi har ikke manko på bøker her - vi har et flott bibliotek her i byen med masse barnebøker, både klassiske og moderne, men de har jo ingen på norsk.

Jeg synes det er ganske viktig at hun får med seg de skandinaviske klassikerne, siden de har gjennomsyret det norske samfunn, uten at man tenker over det. (Alle vet hva Kardemommebyloven er, hvem Knerten er, og hvorfor man skal pusse tennene (hvis man ikke i stedet synes synd på Karius og Baktus).)

Hun får jo ikke lære dette i USA, bare fra meg.

De fleste av disse er ganske tidløse, Snups elsker dem jo, akkurat som jeg gjorde, og min mor før meg.

(Aurora syntes jeg derimot var litt vanskelig, for det ble en del å forklare - hvorfor det var rart at pappa var hjemme mens mamma jobbet, f. eks.)

Vi har jo også Pulverheksa og Karsten og Petra (flere av hver), og et par andre norske, moderne bøker som vi har fått i gave, men uten å vite mer om månedsbøkene enn det som står i medlemsbladet, så står jeg det stort sett over, siden det er ganske dyrt å få sendt dem til USA, og vår inntekt er ganske mye mindre enn så å si alle nordmenns.

Men jeg visste ikke at Bokklubben har så mange flere bøker enn de som blir tilbudt hver måned, så takk for det tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...