2tettebabyer Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 helt i starten og de første riene som ikke er så vonde, kan det sammenlignes litt med magesmerter når man har magesyke/diare. de knipene man får da før man går på do?? eller er det en helt ny smerte man ikke har kjent før som ikke er til å ta feil av?? Er førstegangs og ikke lenge til termin og lurer så fælt på hvordan riene helt i starten kjennes ut... :-)
MammantM Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Dette har jeg også gått og lurt litt på nå...
MammantM Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Mamma'n min har sagt til meg en del gang i det siste at jeg VET når riene starter, men det hender seg at jeg likevel sitter og funderer på om jeg har rier. Har hatt en del onde kynnere i det siste døgnet. Spesielt nå ikveld, men det var etter sex så jeg regner med at det ikke er noe som skjer ennda da det har roet seg noe veldig ned nå.
2tettebabyer Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2010 tanken streifa meg her i dag for jeg har hatt så sykt med mageknip og menssmerter... er skikkelig dårlig i magen rett og slett.... tenkte for meg selv at riene helt i starten kanskje er litt lik disse smertene... er nysgjerrig på koss rier føles, selv om alle som har født forteller meg at jeg VET det når det er rier...
Termin 080110 Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 Ja vi vet nok når det er skikkelige rier vil jeg tro. Men det er den tiden med "at noe er i gang" som er vanskelig å vite. Hvor langt i prosessen man er liksom. Jeg er også førstegangs på fødsel og lurer fælt (Hadde ks uke 32 sist så har aldri kjent rier.) Jeg kjenner jo at noe holder på å skje, det føles som kroppen holder på å forberede seg på noe for det er så mye ubehag innimellom. Bevegelser som babyen gjør noen ganger som gjør at jeg hopper i sofaen fordi det stikker som bare det helt nede i magen! Luftsmerter! Nedpress (føles ut som jeg evig må på do..) Menssmerter - sånne seige, ubehagelige vonde. Kynnere. Men er en helt i starten av modningen eller rett før fødsel setter i gang? Tror egentlig ikke en kan vite noe basert på hva andre erfarer, for noen kjenner jo ikke stort før plutselig vannet går eller plutselig riene kommer, mens andre går med maserier og sånt i dagevis før det skjer noe som helst. Dette er spennende jenter!!
You can call me Dårris Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 Mine rier var ganske svake helt i begynnelsen, men ble fort mye kraftigere, og jeg var aldri i tvil. Men smertene kunne kanskje være litt sånn som du beskriver ja
LivK har født Skrevet 2. januar 2010 #7 Skrevet 2. januar 2010 Det ER virkelig sant som de sier (eller i hvertfall var det det for min del), at man vet det når det er skikkelig i gang. Min fødsel startet vel egentlig dagen før det jeg regner som dagen for fødsel, med regelmessige, tunge kynnere hvert 10 minutt. Dette holdt på i 10 timer ca, og gjorde underverker for modningen. Dro til kontroll på føden, og da var det selvsagt heeelt stille. Ikke så mye som en kynner. 6 timer senere våknet jeg på natten, og tenkte at DET var en rie, ja! Og det var det Ingen tvil. Men alle fødsler er jo forskjellige, så jeg kommer vel til å sitte på slutten mot termin og lure og vente på tegn jeg også, he he!Lykke til, så spennende å være så nærme!
Hvitkløver2020 Skrevet 2. januar 2010 #8 Skrevet 2. januar 2010 Har en fødtsel og ett KS fra før...når riene beg vet jeg ikke helt men jeg våknet 02.10 og da tenkte jeg; kjynnere??...eller kansje ikke??.da lå jeg våken til rett før kl 03.00 og tok tiden,var jevne mellomrom der ja! Allerede 04.30 var mine rier vonde!! de kom da med 2min mellom hver og holdt seg der en stund før det tok veldig på,da fikk jeg lystgass=) Jiippii!!! hehe..Men Jonathan ble født 08.47 han, etter at jeg hadde fått sprøyte i låret pga svake pressrier=) Lykke til alle sammen!!
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 2. januar 2010 #9 Skrevet 2. januar 2010 Hos meg startet fødselen med vannavgang forrige gang, så når kynnerne kom regelmessig etter det, visste jeg jo at det var starten. Men det kjentes bare ut som vanlige kynnere som overhodet ikke var vonde.. Før de plutselig ble det, og det til de grader også. Var ikke i tvil da, nei. Men om det ikke starter med vannavgang nå, vil jeg jo helt sikkert lure frem til de skikkelig riene kommer.
2tettebabyer Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. januar 2010 :-) Det er så kjekt å høre om erfaringer, selv om alle fødsler er forskjellige :-) Er veldig spent og gledergruer meg masse :-)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 2. januar 2010 #11 Skrevet 2. januar 2010 Vet at alle sier man VET det når man har rier..men.. Jeg var usikker ganske lenge med førstemann. Begyndte med små ubetydelige tak nederst i magen og en voldsom trang til å gå på do. Det hele startet rundt midnatt. Måtte på do stadig vekk og var uggen i magen. Var sikker på at det var magesjau.Utover natta tok smertene seg opp og jeg måtte ikke mer på do (hadde fått tømt meg ordentlig innen det ja). Men det var forstatt bare som små tak nederst i magen, fikk etterhvert en mistanke om at noe var på gang og las alt keg kom over av beskrivelse av rier. Trodde liksom det skulle være mer vondt, og at takene skulle dekke et større område av magen og evt rygg. Etterhvert gikk også vannet og da var det ingen tvil. Smertene tok seg opp og vi dro til sykehuset i 4-5 tiden, og kl 8 kom lillegullet. Så ja, det er ikke alltid man VET med en gang, men tror det skal litt til om en kommer helt til pressriene før man skjønner at noe er på gang
Gladjenta :) Skrevet 2. januar 2010 #12 Skrevet 2. januar 2010 Jeg kjenner meg igjen her ja Begge mine fødsler startet med at jeg våknet på natta og måtte løpe på do...flere ganger. Etterhvert var magen "tømt" og istedet for fikk jeg mageknip, men ikke trang til noe mer liksom. Jeg vil si at man vet når man kan ta tiden på "kynnerne" og de kommer med likt mellomrom i forhold klokka. Da er det som regel rier om de er litt vonde Er vel et par måneder igjen til jeg skal ha min 3 lille skatt, må si jeg gleder/gruer meg jeg også. Førstemann endte i hastekeisersnitt v 10 cm åpning og andremann vanlig fødsel, så blir spennende dette ? -Om magefølelsen stemmer så kommer jeg og lillemor til å klare dette helt SUPERT! Hvor den feelingen kommer fra aner jeg ikke, men vi har snakket mye om det, jeg og sjefen i magen )) <3 Hehe..greit å ha et godt samarbeid allerede nå Lykke til alle sammen, ikke så lenge igjen nå!
Gjest Skrevet 2. januar 2010 #13 Skrevet 2. januar 2010 Tja, jeg må si at jeg slett ikke var i tvil, selv på første ri. Men mine kom med 2 minutters mellomrom fra starten.....Kan ikke helt huske at det minnet om mensen-eller knipsmerter, husker bare godt at jeg ble sånn "oi, nå begynner det". Men har hørt fra andre som begynner litt "mildere" enn meg at det minner om mensen.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 2. januar 2010 #14 Skrevet 2. januar 2010 Jeg kjente noen "tak" som jeg definitivt ikke hadde kjent tidligere.. Hadde ikke mye kynnere før, men det var ikke sammenlignbart til meg uansett. Etterhvert kjente jeg at jeg måtte puste meg litt gjennom de, og var da ikke i tvil om at det var i gang. Men smerten tror jeg er veldig individuell. Hører jo om de som har sterke rier på bare 2-4 cm og de som kommer inn med 6-8 cm uten å helt skjønt at det var i gang.. Utrolig nok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå