Gå til innhold

Tigging bør forbys ved lov

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tigging en pest og en plage som må forbys!!!

Gi oss en "Lov mot tigging" og forby dette svineriet en gang for alle!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig enig. Hater all form for tigging, herunder telefonsalg. Anser det som en avskyelig form for tigging.

Skrevet

OG den jævla tigginga skjult under pseudonymet "=Oslo"

Skrevet

Tigging på gata, telefonsalg, tigging på nettet etc. Alle former for tigging burde forbys!

La folk SELV oppsøke og donere tid & penger til formål de selv har valgt!

HI

Skrevet

Løsgjengerloven ble opphevet i 2006. Det er derfor det ble en massiv eksplosjon av tiggere etter det. Likevel er det ulovlig å tvinge noen til å tigge, det går under straffelovens paragraf 224b.

Skrevet

Er det ikke bedre å kjøpe et produkt, da vet du jo at de jobber for pengene! Det kalles ikke tigging, det er salg.

Skrevet

Jeg, og de fleste andre, er klar over dette. Derfor burde det komme en lov som forbyr ALLE former for tigging

HI

Skrevet

Ok.... Så prostitusjon er...???

Så det er greit å være narkoman, eller er det greiere å subsidiere narkomane? Du vet hva pengene går til, eller? Er det greiere for deg at de selger et blad og kjøper stoff, enn om de har en jobb og en fin fasade, og snuser kokain i skjul?

DOBBELTMORAL!

Skrevet

Poenget her er ikke hva pengene blir brukt til. Det er selve tiggingen etter penger jeg tar opp

HI

Skrevet

Ja,HI, jeg er enig.

Mitt svar var til 00.27.

Hilsen 00.33

Skrevet

Hvorfor er det dobbeltmoralskt? Kjøp av sex er ulovlig, ikke salg av sex. Ergo er ikke prostitusjonsvirksomhet ulovlig.

Jeg regner sterkt med at pengene går til narkotika, men jeg tror også at det kan være lettere for narkomane å få behandling, iallefall styrken til å slutte med dop ved å føle at de faktisk gjør noe meningsfylt ved å selge =Oslo (eller bladene i de andre byene), istedet for å sitte på gata med en kopp. Dessuten er det mange av =Oslo-selgerne som er under behandling, og derfor syns jeg det er bra at de får det tilbudet om å selge magasinet istedet for å ikke ha noen jobb i det heletatt. For hvem vil ansette en narkoman under behandling? INGEN!

Skulle ønske det var det samme opplegget for prostituerte, slik at de kan føle at de gjør noe mer meningsfullt enn å selge kroppen sin til andre. Dette handler om menneskeverd! Er en person mindre verd bare fordi han har havna skeivt ut i livet? Skal han da miste all hjelp han kan få fra samfunnet til å komme seg på bena? Newsflash: De fleste som er narkomane ønsker å komme seg ut av det.

Skrevet

Jeg skjønte det og ingen skade skjedd :D

HI

Skrevet

Både kjøp, salg og bruk av narkotika er ulovlig. Ved å gi penger til tiggere som bruker narkotika (Selger = oslo) er du medmisbruker. Du VET at du bidrar til bruk, kjøp og salg av narkotika.

Er en person MER verdt (i fht tigging) fordi han har havna utpå? Nei. Tigging er tigging, jævlig irriterende.

HVa med albanerne med lirakassa og trekkspillet som tigger utenfor kjøpesenteret, gir du penger der og? Det er jo i tillegg lov å spille musikk, men like fordømt er det tigging.

Skrevet

Jeg irriterer meg nok mer over de som spiller musikk jeg ikke vil høre på (gjerne den samme sangen om og om og om igjen) enn personer som sier "vil du kjøpe =Oslo" og tar et nei for et nei. Bladet er kjempeinteressant og jeg liker å lese det. Kjøper det faktisk på narvesen og om jeg ikke har fått tak i det i måneden.

Hadde disse personene spilt etter å ha fått penger, slik at jeg kunne betale dem for å spille så hadde det vært noe helt annet. Jeg vil heller betale dem for å slippe, ergo gir jeg ikke penger til dem. Det er to forskjellige ting.

Skrevet

Hva har skjedd med dere som har gjort dere så iskalde og kyniske? Dere skremmer meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...