Gå til innhold

Bekkenløsning og fødsel...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 29 og har etter 6 spreke gravidmåneder helt uten plager fått en skikkelig j****** bekkenløsning (framme OG bak).

Har problemer med å komme meg ut av sengen selv og grusomme bekken- og ryggsmerter ved gange etter bare noen meter. Føler meg fanget i kroppen til en 90-åring, og kan ikke gjøre noen ting uten at jeg blir sengeliggende, så har innsett mine begrensinger og roet ned til null. Det er faktisk skikkelig tøft og gå fra "sprekgravid" til sengeliggende... Orker ikke engang bruke energi på tanken på at jeg har nesten 3 mnd'er som det her igjen.

ALL aktivitet gjør vondt værre - så nå har jeg også begynt å grue meg til fødselen. Har ikke ofret den en vond tanke før nå - men hvordan i all verden skal jeg klare en fødsel når jeg ikke engang klarer å snu meg i senga? Og det i tilegg etter 3 mnd'er med null aktivitet......?

... Noen med erfaring som kan fortelle hvordan deres fødsel med skikkelig bekkenløsning foregikk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt moderat bekkenløsning i to svangerskap (gangplager men ikke så ille at jeg har sittet i rullestol e.l.) men har alltid blitt bedre den siste måneden før fødsel pga at da går barnet lengre ned og stabiliserer bekkenet. Har ikke hatt noen vansker under fødsel pga dette. Lykke til!

Skrevet

Hadde en ond bekkenløsning og den var der også under fødselen. Husker det var ondt å skifte stilling under fødselen. Igrunnen litt grusomt.

Måtte ha hjelp av mannen og jm for å skifte stilling ol.

Men jeg overlevde, og har ikke fått skrekken ;)

Vet at andre har sakt at de opplevde at bekkenløsningen ble bedre når hode til barnet festet seg.. men her festet ikke hode seg (før rett før han kom ut..) så jeg fikk aldri glede av det..

Satse på denne gangen fester hode seg litt tidligere så jeg slipper å slite meg gjennom en ny bekkenløsningsfødsel, for det er litt ekstra tungt (iallefall min mening), tror det hadde vært lettere å sluppet...

Skrevet

Jeg hadde kanskje ikke fullt så ille bekkenløsning som deg, men ille nok de siste 2 mndr. Ble ikke bedre like før fødsel. Det jeg merket under fødselen var at jeg ikke ville ligge på ryggen-og klarte ikke si fra om dette. Ønsket også badekar, som jeg tror ville vært fantastisk, men fikk ikke sagt fra om dette heller(var helt i min egen verden på godt og vondt). Så finn ut hvilke stillinger som er best for deg og om du kunne tenke deg badekar, og si det straks du kommer på føden, evt skriv det ned eller be mannen din hjelpe deg å si fra. Har hørt mange si at det går bedre enn forventet, og det gjorde det vel egentlig i mitt tilfelle også(det var liksom andre ting å konsentrere seg om).

Lykke til!

Skrevet

Jeg har hatt bekkenløsning nesten hele svangerskapet og har vel ca 7 mnd'er uten aktivitet....*uh-oh*....Tror (håper) vi skal greie oss bra!

JM anbefalte å prøve badekar i åpningsfasen, da dette vil gjøre det lettere å ebvege seg + mindre belastende på bekkenet.

Har du fått låne et sklilaken?? Det bør du isåfall ta med på sykehuset når du skal føde, vil være enklere å snu seg i senga da.

En må heller ikke ligge på ryggen og føde, når en har bl kan det være bedre å ligge på siden med ene benet opp.

Dytter denne, håper noen har erfaring og gode råd!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...